Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Angličtina pro speciální pedagogy (SP4MK_CJAJ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP4MK_CJAJ - Angličtina pro speciální pedagogy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

The aim of this B2 level course is to consolidate language knowledge and skills acquired in the Bachelor's English language course (level B1), acquire additional terminology related to the sphere of Special Needs Education and enhance academic skills by means of SNE topics/issues (reading and listening comprehension; speaking skills - interaction, argumentation, summarizing + presentation skills; writing). Students will also be required to show their awarness of level B2 grammar.

Osnova

Consultation 1: Course introduction and requirements; Visual impairment.Preparation for C2: Text 1, 2 + reading comprehension sheets.Grammar: Present simple, present continuous. Past simple, past continuous. Future in English.Consultation 2: Hearing impairment and speech disorders.Preparation for C3: Text 3, 4 + RCS.Grammar: Present perfect simple, present perfect continuous, passive forms, modals.Consultation 3: Behavioural disorders (ADHD).Preparation for C4: Text 5, 6 + RCS.Grammar: Conditionals, articles, countable and uncountable nouns.Consultation 4: Specific learning difficulties. Autistic spectrum disorders.Preparation for C5: Gathering relevant sources and materials, preparing a 10-minute presentation + questions for discussion.Grammar: A, some, any, no; reported speech, prepositional phrases.Consultation 5: Intellectual disabilities (Down syndrome), Oral presentations.Grammar: Transitional expressions, phrasal verbs.Exam period: Test.Students who have not completed the in-term assignments during the particular semester will not be allowed to take the Final Test.(Studenti, kteří nesplní průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemohou skládat zkoušku z tohoto předmětu.)

Literatura

povinná literaturae-learning IS.MUNI.CZdoporučená literaturaSEAL, Bernard. Academic encounters :reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. xx, 220 s. ISBN 0-521-47658-5. infoPRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate. Harlow: Longman, 1999. 319 s. ISBN 0-582-40018-X. infoHASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate :with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. xii, 260 s. ISBN 0-521-53336-8. infoREDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use :pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. 142 s. ISBN 0-521-77980-4. infowww.praguepost.comneurčenoGILL, Nora, Jiří VACEK , Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ . Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003. 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info

Požadavky

Students enrolling on the course are expected to achieve at least a good pre-intermediate level of English (= Level B1 of the CEFR). The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters, can enter unprepared into conversation about familiar topics and connects ideas in a simple way. He or she can also provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.

Garant

Mgr. Gabriela Hublová

Vyučující

Mgr. Radka MlýnkováMgr. Veronika VávrováMgr. Daniela DvořákováMgr. Gabriela HublováMgr. Jana KollárováMgr. Markéta PlockováMgr. Eva Tomaštíková