Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Angličtina pro speciální pedagogy - C (SP4MP_1AB2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP4MP_1AB2 - Angličtina pro speciální pedagogy - C, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

The course mission is to develop students' receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing) language skills and to enhance their grammar and vocabulary knowledge at level B2 by means of academic topics/issues related to the sphere of special needs education.After completing the course, students can use selected SNE terminology with natural and sophisticated control, show a good command of selected grammar structures, understand both written and spoken academic texts at level B1+/B2, can produce a formal letter + simple project statement, and can give an oral presentation on a particular SNE issue.

Osnova

Course introduction.Subject-specific topics/issues:Introduction to SNE terminology.Visual impairment.Hearing Impairment.Integration of pupils with sensory impairment in mainstream primary schools.Speech disorders and speech therapy.Physical impairment.Down syndrome.Academic skills:Academic writing - formal letter + project statement.Academic speaking - oral presentation.Grammar:Present simple X continuous; past simple X continuous; future in English; introduction to word formation, abstract vocabulary; present perfect tenses; sentence transformations I; passive forms; sentence transformations II; modals.

Literatura

povinná literaturaIn-class materials designed for teaching LSP.doporučená literaturaGILL, Nora, Jiří VACEK , Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ . Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003. 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. infoSEAL, Bernard. Academic encounters :reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. xx, 220 s. ISBN 0-521-47658-5. infoHASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate :with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. xii, 260 s. ISBN 0-521-53336-8. infoPRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate. Harlow: Longman, 1999. 319 s. ISBN 0-582-40018-X. infoREDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use :pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. 142 s. ISBN 0-521-77980-4. infohttp://www.specialchild.com/index.html

Požadavky

Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 CEFR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1.B1 level knowledge of English is required. The B1 student understands the main points of clear standard input on familiar matters, can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way, can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. He or she can also describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.

Garant

Mgr. Gabriela Hublová

Vyučující

Mgr. Gabriela HublováMgr. Daniela DvořákováMgr. et Mgr. Hana KratochvílováMgr. Markéta PlockováMgr. Eva Tomaštíková