Předmět Diagnostické domény žáků s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením (SP4MP_RALS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP4MP_RALS - Diagnostické domény žáků s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Student má základní poznatky ze speciálně pedagogické diagnostiky; orientuje se v oblasti diagnostiky v logopedii a surdopedii; dokáže poznatky využít při logopedické intervenci u jedinců (osob) s narušenou komunikační schopností;orientuje se v legislativních opatřeních z oblasti poradenství.Požadavky budou upřesněny na začátku semestru.
Osnova
Systém poradenství: výchovný poradce, speciálně pedagogická centra, pedagogicko psychologické poradny, střediska výchovné péče, institut pedagogicko-psychologického poradenství.Personální obsazení, standardy činnosti.Poradenství pro rodiče a postižené děti v raném věku, raná intervence, střediska rané intervence.Poradenství ve zdravotnictví, logopedické ambulance.Legislativní opatření zabývající se poradenstvím.
Literatura
PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta. Logopedické poradenství :příklady a analýzy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 124 s. ISBN 9788024726663. infoKLENKOVÁ, Jiřina . Terapie v logopedii. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 116 s. Pedagogická fakulta, 4601/Pd-32/07-17/99. ISBN 978-80-210-4463-0. infoRaná péče :analýza situace v Evropě : klíčové aspekty a dopručení : souhrnná zpráva. Edited by Victoria Soriano. [Brusel]: Evropská agentura pro rozvoj speciálního vzdělávání, 2005. 53 s. ISBN 87-91500-76-1. infoHOLMANOVÁ, Jitka. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. 2. vyd. Praha: Septima, 2005. 93 s. ISBN 80-7216-213-6. infoVÍTKOVÁ, Marie . Evropské trendy v edukaci žáků se speciálními potřebami v poradenství. In Kariérové poradenství pro žáky se zdravotním postižením. 1. vyd. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství, 2004. s. 9-17, 9 s. Pedagogická literatura. ISBN 80-86856-01-1. infoVÍTKOVÁ, Marie . Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004. 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. infoKLENKOVÁ, Jiřina . Raná intervence z logopedického hlediska. Speciální pedagogika, Praha: Univerzita Karlova v Praze - PdF, 2002, roč. 12, č. 2, s. 98-101. ISSN 1211-2720. infoVÍTKOVÁ, Marie . Raná péče o děti s komunikačními poruchami. In Sborník ze 2. setkání. Ivančice: Asociace pedagogů sluchově postižených, 1999. s. 6-14. infoRaná péče u dětí se zdravotním postižením : kapitoly 9, 10, 11, 12, 13. Translated by Rudolf Volejník, Edited by Anna Berná. [Praha]: Středisko rané péče, 1997. 117 s. infoKUDELOVÁ, Ivana a Lea KVĚTOŇOVÁ. Malé dítě s těžkým poškozením zraku :raná péče o dítě se zrakovým a kombinovaným postižením. Brno: Paido, 1996. 41 s. +. ISBN 80-85931-24-9. infoMATĚJČEK, Zdeněk. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992. 223 s. ISBN 80-04-25236-2. info
Požadavky
Splnění podmínek předmětů: specializace SP4MP_RKS1 a SP4MP_RKS2, specializace SP4MP_RKD1 a SP4MP_RKD2
Garant
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Vyučující
PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.