Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specializace: Poradenství, diagnostika a intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností a sluchovým postižením 2 (SP4MP_RKD2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP4MP_RKD2 - Specializace: Poradenství, diagnostika a intervence u jedinců s narušenou komunikační schopností a sluchovým postižením 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

V semináři Rozvoj komunikačních dovedností II. se studenti teoreticky seznámí s možnostmi zápisu znakových jazyků a osvojí si praktické základy jedné z forem zápisů českého znakového jazyka - znakopisu čili SignWritingu. Seminář tímto naváže na seminář Komunikace osob se sluchovým postižením, získané dovednosti z něj budou nyní opět využity. Studenti by měli porozumět významu zápisu znakových jazyků a sami si uvědomit jeho význam; měli by být schopni kreativně vytvářet možnosti užití znakopisu při vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením; budou schopni rozvíjet komunikační kompetence žáků prostřednictvím vizuálně motorických komunikačních forem. Studenti se také seznámí s teorií a praxí rozvoje komunikačních dovedností u osob se získanou i vrozenou hluchoslepotou. Zde použijí dosud získané znalosti a dovednosti a naučí se kombinovat různé přístupy dle stupně postižení zraku a sluchu u dětí s hluchoslepotou. Budou schopni na základě dané kazuistiky vytvořit konkrétní podklady pro realizaci rozvíjení komunikačních dovedností a budou schopni o nich diskutovat s ostatními. Dále se studenti seznámí s principem programu Znakování s miminky a vyzkouší si prakticky prvky muzikoterapie.

Osnova

Rozvoj komunikačních dovedností u osob se sluchovým postižením ve vizuálně motorických komunikačních formách, využití znakového jazyka a jiných vizuálně motorických forem komunikace při rozvoji slovní zásoby a jiných oblastí komunikačních kompetencí, možnosti zápisu znakového jazyka, SignWriting, rozvoj komunikace u jedinců s hluchoslepotou, muzikoterapie, Znakování s miminky.

Literatura

JARNÍKOVÁ, Ivana. Eliška :příběh hluchoslepé holčičky. 1. vyd. [Praha]: Společnost pro ranou péči, 2005. 44 s. ISBN 80-239-6206-X. info

Požadavky

SP4MP_RKD1 Specializace: RKD 1

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.PhDr. Radka Horáková, Ph.D.