Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Symptomatické poruchy řeči (SP4MP_SYPR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP4MP_SYPR - Symptomatické poruchy řeči, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Na konci kurzu bude student ovládat problematiku symptomatických poruch řeči, jejich etiologické modely a klasifikaci; student bude prakticky seznamován s projevy narušené komunikační schopnosti osob s jednotlivými druhy zdravotního postižení s ohledem na všechny jazykové roviny; dále bude student prostřednictvím pomůcek a pracovních listů aktivně zapojen do výuky, a tak bude rozšiřovat své kompetence v rámci orientace ve specificích logopedické intervence u osob s různými druhy zdravotního postižení.

Osnova

Vývoj řeči, symptomatické poruchy řeči, modely vzniku SPŘ, klasifikace. Jedinci s poruchami hybnosti, psychomotorický vývoj dítěte, mozková obrna. Vývoj řeči u dětí s mozkovou obrnou, logopedická intervence, moderní terapie na základě reflexnosti. Osoby s těžkým sluchovým postižením, specifika logopedické intervence. Osoby s těžkým zrakovým postižením, specifika logopedické intervence. SPŘ u osob s mentálním postižením, faktory ovlivňující vývoj řeči u dětí s mentálním postižením. Specifika logopedické intervence u osob s mentálním postižením. SPŘ u osob s kombinovaným postižením. Děti s jinými poruchami a onemocněními; AD(H)D, schizofrenie, epilepsie, poruchy chování. Logopedická intervence u dospělých osob se SPŘ.

Literatura

KOPEČNÝ, Petr . Logopedická intervence u osob se zdravotním postižením ve věku mladé dospělosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 210 s. ISBN 978-80-210-7339-5. infoSOLOVSKÁ, Vendula. Rozvoj dovedností dospělých lidí s mentálním postižením. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 191 s. ;. ISBN 9788026203698. infoGIEL, Barbara. Sprach- und Kommunikationsförderung bei Kindern mit Down-Syndrom :ein Ratgeber für Eltern, pädagogische Fachkräfte, Therapeuten und Ärzte. 1. Aufl. Idstein: Schulz-Kirchner Verlag, 2012. 80 s. ISBN 9783824808762. infoKANNENGIESER, Simone. Sprachentwicklungsstörungen :Grundlagen, Diagnostik und Therapie. 2. Aufl. München: Elsevier, Urban & Fischer, 2012. X, 477 s. ISBN 9783437483516. infoKAISER-MANTEL, Hildegard. Unterstützte Kommunikation in der Sprachtherapie :Bausteine für die Arbeit mit Kindern und Jugendlichen mit 46 Abbildungen und 3 Tabellen. Basel: E. Reinhardt, 2012. 156 s. ISBN 9783497022632. infoMATOUŠEK, Oldřich. Sociální služby :legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011. 194 s. ISBN 9788026200413. infoMICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 511 s. ISBN 9788073678593. infoWILKEN, Etta. Sprachförderung bei Kindern mit Down-Syndrom :mit ausführlicher Darstellung des GuK-Systems. 11. Aufl. Suttgart: Kohlhammer, 2010. 213 s. ISBN 9783170212930. infoLECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 191 s. ISBN 80-7178-572-5. infoKLENKOVÁ, Jiřina . Symptomatické poruchy řeči. In Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998. s. 45-57. ISBN 80-85931-51-6. info

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.Bc. Daniela Tesaříková