Předmět Didaktiky předmětů pro 1. stupeň základní školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami 3 (SP4RC_MSP3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP4RC_MSP3 - Didaktiky předmětů pro 1. stupeň základní školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami 3, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Problematika přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Edukace, předměty speciální péče, specifika didaktiky jednotlivých typů postižení postižení se zaměřením na mentální postižení. Komunikativní dovednosti.Student získá základní dovednosti v edukaci žáků se súeciálními vzdělávacími potřebami.
Osnova
) Edukační proces u žáků s mentálním postižením. Systém vzdělávání. Osobnost jedince s mentálním postižením. Postavení hlavních předmětů ve vzdělávacích programech (český jazyk, matematika). Vzdělávací programy na ZŠ praktické a ZŠ speciální.2) Edukační proces u žáků se sluchovým postižením. Systém péče. Osobnost sluchově postiženého jedince, stupně postižení. Specifičnost vyučovacího procesu, globální čtení.3) Edukační proces u žáků se zrakovým postižením. Systém péče. Osobnost zrakově postiženého jedince. Specifičnost vyučovacího procesu. Využití speciálních pomůcek.4) Edukační proces u žáků s tělesným postižením. Systém péče. Osobnost jedince s tělesným postižením. Specifičnost vyučovacího procesu. Předmět dorozumívací dovednosti.5) Edukační proces u žáků se specifickými poruchami učení. Systém péče. Osobnost jedince s ADD/ADHD. Reedukace dyslexie, dyskalkulie. Programy prevence a modifikace jedinců s poruchami chování.6) Edukační proces u žáků se souběžným postižením více vadami. Problematika DMO. Problematika hluchoslepoty. Definice kombinovaného postižení. Systém péče. Specifičnost vyučovacího procesu.7) Edukační proces jedinců s narušenou komunikační schopností. Systém péče. Osobnost jedince. Specifičnost vyučovacího procesu. Řečová výchova v edukaci žáků s mentálním postižením.8) Edukační proces u žáků se sociálním znevýhodněním. Specifika sociálního znevýhodnění. Přípravná třída. Asistent pedagoga. Opatření pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním.9) Edukační proces u žáků s poruchami autistického spektra. Systém péče. Osobnost jedince s PAS. Specifika vyučovacího procesu, metody a formy práce. Strukturované vyučování. Komunikační systém VOKS.
Literatura
CASEOVÁ, C., DATLOYOVÁ, T. Arteterapie s dětmi. Praha: Portál, 1995TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál, 1997Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami :texty k distančnímu vzdělávání. Edited by Miroslava Bartoňová - Marie Vítková. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2007. 247 s. ISBN 978-80-7315-158-4. infoKapitoly ze speciální pedagogiky. 2006. vyd. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0. info
Garant
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Vyučující
doc. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.