Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specializace S4c2: Edukace jedinců s poruchami chování (SP7MP_S4c2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SP7MP_S4c2 - Specializace S4c2: Edukace jedinců s poruchami chování, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámení s teoretickými koncepty v přístupech k problematice poruch emocí nebo chování; terminologie tendence, trendy, přístupy; etopedie jako vědní obor, srovnání se zahranicím; otázky edukace, integrace a inkluse jedinec s poruchami chování; poruchy chování a celoživotní vzdlávání; Seznámí se s pojmy - systémová prevence v edukačním procesu; základy intervence; poradenství; resocializace; speciální pedagog osobnost, identita, postavení v edukačním procesu; problematika kriminality mladistvých; probační a mediační služba, alternativní tresty, trest odnětí svobody; právní rámec ústavní a ochranné výchovy. Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen navrhnout strategie výuky, hodnocení v edukačním procesu; diagnostické metody v edukačním procesu a metody intervence ve výuce.

Osnova

Problematika klasifikace poruch chování;Diagnostika v edukačních podmínkách školské instituce, rodiny ve vztahu k informované intervenci;Sociálněprávní ochrana dítěte v kontextu nejlepšího zájmu dítěte v praxi České republiky a v kontextu teoretických konceptů;Historický vývoj přístupů k dětem s poruchami chování;Koncept resilience a inkluze;Internalizované poruchy chování;Extrenalizované poruchy chování;ADHD, ADD;Systém školských zařízení pro žáky s problémy, s poruchami chování srovnání se zahraničím;Systém pomáhajících organizací a zařízení pro žáky s problémy, s poruchami chování srovnání se zahraničím;Kvalita života jedince s poruchami chování

Literatura

povinná literaturaVOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA . Intervence pro inkluzi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 256 s. ISBN 978-80-210-6645-8. infoVOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ . Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 179 s. ISBN 978-80-210-6518-5. infoVOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA . Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 193 s. ISBN 978-80-210-6134-7. infoVOJTOVÁ, Věra . Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. 1.vyd. Brno: Muni Press, 2010. 336 s. ped. ISBN 978-80-210-5159-1. infodoporučená literaturaVOJTOVÁ, Věra , Karel ČERVENKA , Kristýna BALÁTOVÁ , Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ , Pavlína JUNOVÁ , Petr KACHLÍK , Kristýna KEHAROVÁ , Věra LINHARTOVÁ , Jarmila MATOCHOVÁ , Radka PROKOPOVÁ , Dagmar PŘINOSILOVÁ , Paulína RADIMÁKOVÁ , Marie ROUČKOVÁ , Monika RŮŽIČKOVÁ , Radka SKOŘEPOVÁ , Petra SEGEŤOVÁ , Kateřina ŠTRAUSOVÁ , Jana VRASPÍROVÁ a Petra ZLATUŠKOVÁ . Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 200 s. ISBN 978-80-210-7610-5. infoČERVENKA, Karel . Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu. In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: Masarykova univerzita. MuniPress, 2011. s. 305-316, 12 s. ISBN 978-80-210-5731-9. info

Požadavky

SP7MP_S4c1

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.Mgr. et Mgr. Věra LinhartováPhDr. Mgr. Jarmila MatochováMgr. Petra SegeťováMgr. Kateřina Štrausová, DiS.