Předmět Specializace - širší vědní základ - Etopedie (SPDR_VZET)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPDR_VZET - Specializace - širší vědní základ - Etopedie, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Po absolvování tohoto předmětu bude student schopen:porozumět a vysvětlit multidimenzionální a mezioborový kontext vývoje poruchy chování v dětsví;použít tyto znalosti k analytickým a komparativním studiím daného fenoménu ve školské a institucionální praxi;vytvořit koncept výzkumné studie;předkládat odůvodněné předpoklady jeho výstupů.
Osnova
Srovnavaci studie v mezioborovem kontextu;Problematika poruchy chování a jejího vývoje v dětství v kontextu multidimensionálním;Rešerše a analýza výzkumných studií na zadané téma;Podpora, posilování, provázení v konceptu speciálních potřeb cílové osoby a inkluzivní pedagogiky;Komparativní studie speciálněpedagogických přístupů a systémů k edukaci dětí/mladistvých v riziku, s problémy a s poruchami chování.
Literatura
povinná literaturaVOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA . Intervence pro inkluzi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 256 s. ISBN 978-80-210-6645-8. infoVOJTOVÁ, Věra . Kapitoly z etopedie I. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 136 s. ISBN 978-80-210-6311-2. infoČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ . Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 109 s. ISBN 978-80-210-6617-5. infoHENDL, Jan. Kvalitativní výzkum :základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. 407 s. ISBN 9788026202196. infoVOJTOVÁ, Věra . Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. 1.vyd. Brno: Muni Press, 2010. 336 s. ped. ISBN 978-80-210-5159-1. infoKAUFFMAN, James M. Characteristics of emotional and behavioral disorders of children and youth. 8th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson, 2005. xx, 522 s. ISBN 0-13-111817-X. infoLANE, Kathleen L., Frank M. GRESHAM a Tam E. O'SHAUGHNESSY. Interventions for children with or at risk for emotional and behavioral disorders. Boston: Allyn and Bacon, 2002. xviii, 334. ISBN 0-205-32182-8. infodoporučená literaturaŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0. infoKAUFFMAN, James M. Cases in emotional and behavioral disorders of children and youth. Upper Saddle River: Pearson/Merrill Prentice Hall, 2005. vi, 104 s. ISBN 0-13-118567-5. info
Požadavky
Státní závěrečná zkouška studia speciální pedagogiky se specializací edukace jedinců s poruchami chování popř. analogické studium.
Garant
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.