Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením (SPKDC_SVTP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPKDC_SVTP - Strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Charakterizovat a specifikovat strategie ve vzdělávání u žáků s těžkým postižením, vymezit oblasti, etiologické modely a klasifikaci narušené komunikační schopnosti u osob se zdravotním postižením, mentálním postižením, tělesným postižením, charakterizovat systémy alternativní a augmentativní komunikace, specifikovat možnosti podpory při komunikaci s žáky s těžkým zdravotním postižením.

Osnova

- Pojetí, edukace, prostředí a prostředky• Učitelem poskytovaná podpora žákům s těžkým zdravotním postižením• Narušená komunikační schopnost u osob s těžkým zdravotním postižením• Přístupy k rozvoji komunikačních dovedností osob s těžkým zdravotním postižením• Možnosti alternativní a augmentativní komunikace.- Možnosti rozvoje, terapie- specifika vzhledem k věku

Literatura

ŠAROUNOVÁ, Jana. Metody alternativní a augmentativní komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014, 150 s. ISBN 978-802-6207-160KOPEČNÝ, Petr . Logopedická intervence u osob se zdravotním postižením ve věku mladé dospělosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 210 s. ISBN 978-80-210-7339-5. infoOPATŘILOVÁ, Dagmar a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ . Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. Elportál. ISBN 978-80-210-7611-2. url html epub infoBOČKOVÁ, Barbora . Aplikace systému alternativní a augmentativní komunikace u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 263-280, 18 s. ISBN 978-80-210-6673-1. infoOPATŘILOVÁ, Dagmar . Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 186 s. ISBN 978-80-210-6221-4. infoOŠLEJŠKOVÁ, Hana a Marie VÍTKOVÁ . Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 310 s. ISBN 978-80-210-6673-1. infoJANOVCOVÁ, Zora . Alternativní a augmentativní komunikace :učební text. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 52 s. ISBN 978-80-210-5186-7. infoLECHTA, Viktor. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. 191 s. ISBN 978-80-7367-433-5. infoOPATŘILOVÁ, Dagmar. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. 146 s. ISBN 80-210-3819-5. info

Požadavky

aktivní účast

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.