Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Speciálně pedagogická diagnostika logopedická a surdopedická (SPLBP_SPLS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPLBP_SPLS - Speciálně pedagogická diagnostika logopedická a surdopedická, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Student získá základní poznatky o diagnostice narušené komunikační schopnosti, o diagnostice sluchových poruch.Student zvládne problematiku speciálně pedagogické diagnostiky v oblasti logopedie a surdopedie, diagnostické metody a techniky u sluchového postižení.

Osnova

Metody logopedické diagnostiky.Metody diagnostiky sluchového postižení.Mezioborová spolupráce.Pomůcky a přístroje, testy a metody užívané při vyšetření.

Literatura

Diagnostika dítěte předškolního věku :co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Edited by Jiřina Bednářová - Vlasta Šmardová, Illustrated by Richard Šmar. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007. iv, 212 s. ISBN 978-80-251-1829-0. infoHORÁKOVÁ, Radka . Specifika vývoje a včasná pedagogická intervence u dětí se sluchovým postižením. In OPATŘILOVÁ, Dagmar . Pedagogicko psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita, 2006. s. 243-281. ISBN 80-210-3977-9. infoLECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Translated by Jana Křížová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 359 s. ISBN 80-7178-801-5. infoKLENKOVÁ, Jiřina a Helena KOLBÁBKOVÁ. Diagnostika předškoláka : správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC nakladatelství, 2003. 125 s. : i. infoLEJSKA, Mojmír , Zdeněk KABELKA a Radan HAVLÍK. Diagnostika a léčba těžce sluchově postižených nejmenších dětí. Otolaryng a Phoniatr /Prague/, 2002, roč. 51, č. 2, s. 100-108. infoMONATOVÁ, Lili. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido, 2000. 92 s. ISBN 80-85931-86-9. infoLECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium : teoretická východiska súčasnej logopedie, moderné prístupy. Bratislava: SPN, 1990. 278 s. ISBN 80-08-00447-9. infoMOJŽÍŠEK, Lubomír, Lili MONATOVÁ a Miroslav KOŘÍNEK. Teoretické otázky pedagogické diagnostiky. 1. vyd. Praha: Academia, 1987. 161 s. info

Požadavky

Předmět je vyučován v rámci studijního programu - speciální pedagogika - komunikační techniky.

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

PhDr. Barbora Bočková, Ph.D.PhDr. Radka Horáková, Ph.D.