Předmět Inkluzivní vzdělávání jedinců s tělesným postižením (VV) (SPSMP_IVTP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPSMP_IVTP - Inkluzivní vzdělávání jedinců s tělesným postižením (VV), Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je poskytnout základní informace o inkluzivním vzdělávání. Student se individuálně seznámí s realizací inkluzívního vzdělávání ve školské praxi jedinců tělesným postižením v předškolním, základní nebo středním vzdělávání dle vlastního výběru. Student se zaměří na vybraný okruh pozorování (viz osnova). Na základě nabytých teoretických znalostí a praktické zkušenosti bude student schopen se orientovat v základní problematice inkluzívního vzdělávání.
Osnova
Osnova výuky:1. Úvod, vymezení pojmů, historiografická východiska.2. Zajištění podmínek inkluzívního vzdělávání.3. Principy inkluze4. Okruh žáků se SVP5. Učební strategie vinkluzi6. Specifické přístupy při inkluzívním vzdělávání v předškolním zařízení.7. Specifické přístupy při inkluzívním vzdělávání vzákladní škole.8. Specifické přístupy při inkluzívním vzdělávání při volbě povolání.Výběr témat na seminární práci: případová studie, úvaha, rešerše, anketa, rozhovor• Pojetí inkluzívního vzdělávání v zahraničí (teoretická práce).• Problematika předprofesní přípravy (na základě konkrétního případu).• Problematika přechod škola povolání (na základě konkrétního případu).• Uplatnění na trhu práce (na základě konkrétního případu).• Funkce školního poradenského pracoviště při realizaci inkluzívního vzdělávání (na základě konkrétního případu).• Funkce poradenských služeb při realizaci inkluzívního vzdělávání (na základě konkrétního případu).• Charakteristika týmové spolupráce při realizaci inkluzívního vzdělávání (na základě konkrétního případu).• Názory rodičů na možnost inkluzívního vzdělávání (na základě konkrétního případu).• Názory spolužáků na konkrétní případ inkluzívního vzdělávání (na základě konkrétního případu).• Názory učitelů realizující inkluzívní vzdělávání (na základě konkrétního případu).• Názory žáka s tělesným postižením na inkluzívní vzdělávání (na základě konkrétního případu).• Využití volnočasových aktivit žáka s tělesným postižením (na základě konkrétního případu).• Volba vlastního tématu vztahujícího se k inkluzívnímu vzdělávání.
Literatura
doporučená literaturaOPATŘILOVÁ, Dagmar . Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. První. Brno: MSD, sr.o., 2009. 322 s. Pol-36/09-02/58. ISBN 978-80-210-5030-3. infoPROCHÁZKOVÁ, Lucie . Podpora osob se zdravotním postižením při integraci na trh práce. 1. vyd. Brno: MSD, spol. s r.o., 2009. 172 s. speciální pedagogika. ISBN 978-80-7392-094-4. infoOPATŘILOVÁ, Dagmar a Lucie PROCHÁZKOVÁ . Předprofesní a profesní příprava jedinců se zdravotním postižením. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 159 s. Odborná kniha. ISBN 978-80-210-5536-0. info
Požadavky
Pro uznání předmětu každý student vypracuje seminární práci v rozsahu 2-3 normostran, která bude zahrnovat jednu případovou studii, vztahující se k inkluzívnímu vzdělávání žáka s tělesným postižením nebo dále student může zpracovat úvahu na téma inkluze, vypracovat rešerše odborných knih, zpracovat anketu nebo rozhovor (viz informace učitele).
Garant
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.