Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specializace: Edukace žáků v riziku problémů / poruch chování a s mentálním postižením 2 (SPSMP_S4h2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPSMP_S4h2 - Specializace: Edukace žáků v riziku problémů / poruch chování a s mentálním postižením 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu rozšířit kompetence studentů pro informované přístupy ke vzdělávání dětí a žáků v riziku poruchy chování a s mentálním postižením se zaměřením na školní prostředí. Studenti budou vedeni k aplikaci postupů pro podporu, posilování a provázení cílové skupiny dětí v edukačních procesech na systémové úrovni školy a na individuální úrovni žáka. Platformou pro téma je systemický přístup, teorie resilience a inkluzivního vzdělávání. Studenti budou nahlížet danou problematiku v podmínkách inkluzivní i segregované edukace v kontextu současných změn paradigmatu etopedie na národní úrovni a ve srovnání se zahraničními příklady z výzkumů a z praxe oboru.

Osnova

Etopedie v kontextu inkluzivní teorie a praxePorucha chování jako dynamický fenomén – vertikální, horizontální úroveňPřístupy k dětem s PCH - 3P verzus 3RKoncept resilience a inkluze:a) systémová rovina školy,b) systémová rovina rodina,c) individuální rovina edukačních potřeb dítěte.Speciálněpedagogická diagnostikaa) edukačních potřeb žáka,b) strategií učení žáka,c) sociálních dovedností a kompetencí.

Literatura

povinná literaturaVOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA . Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 193 s. ISBN 978-80-210-6134-7. infoVOJTOVÁ, Věra . Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti. 1.vyd. Brno: Muni Press, 2010. 336 s. ped. ISBN 978-80-210-5159-1. infoŠOLCOVÁ, Iva. Vývoj resilience v dětství a dospělosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 102 s. ISBN 978-80-247-2947-3. infoHELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí :obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 228 s. ISBN 80-7178. infodoporučená literaturaPsychologie pocitů štěstí :současný stav poznání. ISBN 9788024744360. infoVOJTOVÁ, Věra a Marie PAVLOVSKÁ . Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 179 s. ISBN 978-80-210-6518-5. infoVOJTOVÁ, Věra a Jiří NĚMEC . Inkluzivní vzdělávání jako faktor socializace dětí se sociálním znevýhodněním. In NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ . Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. 1. vyd. Brno: MUNI PRESS, 2009. s. 21-38, 17 s. pd. ISBN 978-80-210-5033-4. info

Požadavky

Absolvování SPSMP_S4h1

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.PhDr. Mgr. Jarmila Matochová