Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specializace: Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami 2 (SPSMP_SPEV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPSMP_SPEV - Specializace: Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Vymezit a objasnit problamatiku jedinců s kombinovaným postižením: předmět, etiologie, klasifikace. Výchova a vzdělávání jedinců s více vadami, metody výchově vzdělávací práce, bazální stimulace, komprehensivní rehabilitace, vzdělávací programy, specifika ve vzdělávání, individuální vzdělávací plán, poradenství, stimulace.

Osnova

Teoretická část: okruhy1. Vymezení pojmu těžké zdravotní postižení, etiologické faktory.2. Východiska a perspektivy intervence u těžce zdravotně postižených v ČR.3. Cíl, úkoly a principy edukace u těžce zdravotně postižených.4. Proces a metody edukace u těžce zdravotně postižených.5. Materiální a technické prostředky edukace.6. Variabilita vývoje u osob s těžkým zdravotním postižením.7. Speciálněpedagogická diagnostika.8. Intervenční opatření, sestavení IVP, aspekty při edukaci.9. Specifika edukace.10. Rodiče těžce zdravotně postižených dětí.11. Stimulace v oblasti hrubé motoriky, polohování, podpora lezení.12. Sezení jako důležitý předpoklad pro experimentování a manipulaci s předměty.13. Stimulace v oblasti jemné motoriky a senzomotoriky.14. Facilitace a uplatnění facilitačních technik v praxi.15. Psychomotorika, vnímání okolního světa.16. Stimulace v oblasti sebeobsluhy a orientace v prostoru.17. Stimulace v oblasti komunikace, orofaciální stimulace.18. Rozvoj myšlení, představivosti a paměti.19. Relaxace a hra.20. Snoezelen (obsahové zaměření, vybavení, kompenzační a stimulační pomůcky).21. Koncept bazální stimulace.22. Osobnost edukátora u vícenásobně postižených.

Literatura

povinná literaturaOPATŘILOVÁ, Dagmar . Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 146 s. 55-984A-2005 02/58 11/Pd. ISBN 80-210-3819-5. infoLUDÍKOVÁ, Libuše. Kombinované vady. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. 140 s. ISBN 80-244-1154-7. infoVÍTKOVÁ, Marie . Somatopedické aspekty. druhé. Brno: Paido Brno, 2006. 302 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-134-0. infoOPATŘILOVÁ, Dagmar . Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 186 s. ISBN 978-80-210-6221-4. infodoporučená literaturaBazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením :monografie. Edited by Vanda Hájková. 1. vyd. Praha: Somatopedická společnost, 2009. 159 s. :il. ISBN 9788090446403. info

Požadavky

75% účast

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.