Předmět Základy speciální pedagogiky 8 více vad (SPSPC_ZSP8)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPSPC_ZSP8 - Základy speciální pedagogiky 8 více vad, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Hlavním cílem kurzu je osvojit si základní terminologii a získat informace o těžkém postižení a oblasti více vad, definice, klasifikace, možnosti vzdělávání a podpory. Na konci kurzu budou studenti schopni porozumět a v praxi využít vědomosti o vzdělávání a podpoře žáků s těžkým postižením.
Osnova
základní terminologie (těžké postižení, více vad)definice, klasifikace těžkého postiženíspecifika vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami (legislativa, školy, vzdělávací programy)možnosti podpory jedinců s těžkým postižením a jejich rodin (legislativa, poskytovatelé, specifika práce)mozková obrnakomunikace u osob s těžkým postiženímkoncept Bazální stimulacesnoezelencanisterapie, hipoterapie
Literatura
povinná literaturaLUDÍKOVÁ, Libuše. Kombinované vady. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. 140 s. ISBN 80-244-1154-7. infoOPATŘILOVÁ, Dagmar . Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 186 s. ISBN 978-80-210-6221-4. infoHÁJKOVÁ, Vanda a KOL. Bazální stimulace aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. Praha: Somatopedická společnost, 2009. ISBN 978-80-904464-0-3. infodoporučená literaturaHANÁK, Petr a kol. Zkušenosti z aplikace nových metod práce při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno, 2011. ISBN 978-80-254-0022-8.JANOVCOVÁ, Zora. Alternativní a augmentativní komunikace :učební text. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003. 48 s. ISBN 80-210-3204-9. infoPROCHÁZKOVÁ, L. Role doteku při komunikaci s těžce postiženými jedinci. In HÁJKOVÁ, V. a kol. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. Praha: Somatopedická společnost, o.s., 2009. ISBN 978-80-904464-0-3.VÍTKOVÁ, Marie . Edukace žáků s těžkým postižením a svíce vadami. In Integrativní školní (speciální) pedagogika. 1. vyd. Brno: MSD, spol. s. r. o., Skorkovského 70a, Brno, 2003. s. 152 - 174, 23 s. ISBN 80-214-2359-5. infoVÍTKOVÁ, Marie . Somatopedické aspekty. druhé. Brno: Paido Brno, 2006. 302 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-134-0. info
Garant
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.