Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy speciální pedagogiky 8 více vad (SPSPC_ZSP8)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SPSPC_ZSP8 - Základy speciální pedagogiky 8 více vad, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Hlavním cílem kurzu je osvojit si základní terminologii a získat informace o těžkém postižení a oblasti více vad, definice, klasifikace, možnosti vzdělávání a podpory. Na konci kurzu budou studenti schopni porozumět a v praxi využít vědomosti o vzdělávání a podpoře žáků s těžkým postižením.

Osnova

základní terminologie (těžké postižení, více vad)definice, klasifikace těžkého postiženíspecifika vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami (legislativa, školy, vzdělávací programy)možnosti podpory jedinců s těžkým postižením a jejich rodin (legislativa, poskytovatelé, specifika práce)mozková obrnakomunikace u osob s těžkým postiženímkoncept Bazální stimulacesnoezelencanisterapie, hipoterapie

Literatura

povinná literaturaLUDÍKOVÁ, Libuše. Kombinované vady. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. 140 s. ISBN 80-244-1154-7. infoOPATŘILOVÁ, Dagmar . Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 186 s. ISBN 978-80-210-6221-4. infoHÁJKOVÁ, Vanda a KOL. Bazální stimulace aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. Praha: Somatopedická společnost, 2009. ISBN 978-80-904464-0-3. infodoporučená literaturaHANÁK, Petr a kol. Zkušenosti z aplikace nových metod práce při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno, 2011. ISBN 978-80-254-0022-8.JANOVCOVÁ, Zora. Alternativní a augmentativní komunikace :učební text. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003. 48 s. ISBN 80-210-3204-9. infoPROCHÁZKOVÁ, L. Role doteku při komunikaci s těžce postiženými jedinci. In HÁJKOVÁ, V. a kol. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. Praha: Somatopedická společnost, o.s., 2009. ISBN 978-80-904464-0-3.VÍTKOVÁ, Marie . Edukace žáků s těžkým postižením a svíce vadami. In Integrativní školní (speciální) pedagogika. 1. vyd. Brno: MSD, spol. s. r. o., Skorkovského 70a, Brno, 2003. s. 152 - 174, 23 s. ISBN 80-214-2359-5. infoVÍTKOVÁ, Marie . Somatopedické aspekty. druhé. Brno: Paido Brno, 2006. 302 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-134-0. info

Garant

prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.