Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika plánování přírodovědných aktivit (SV4BP_MPPA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SV4BP_MPPA - Metodika plánování přírodovědných aktivit, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Studenti získají způsobilost plánovat a vést aktivní přírodovědné činnosti dětí a mládeže, jsou schopni vypracovat projekt přispívající k formování pozitivních postojů mládeže k okolnímu světu.Jsou probírána obecná pedagogická témata dotýkající se přírodovědy.Posluchači jsou seznámeni s typovými úlohami, vzorovými projekty, výstavami a aktivitami.Na závěr navrhují vlastní projekt podle předložené metodiky.

Osnova

1.Význam přírodovědných aktivit pro rozvoj osobnosti2.Ukázkové aktivity, náměty pro studentské projekty3. Teoretická východiska, aktuálnost. Formální zajištění a vypracování dokumentace projektu Příprava aktivity, přírodovědné pracoviště4. Vyzkoušené přístupy, praxe, ankety, výzkumy.5. Metody pro aktivní přírodovědné zkoumání. Pozorování, odhady, "správné" odpovědi, kritické myšlení.6. Soutěže, kvízy7. Příprava aktivizačního projektu. Stanovení cíle.8. Projekt jako specifický typ skupinového úkolu.9. Kooperativní dovednosti10. Formy uspořádání práce11. Řízení projektu. Vybrané problémy při řízení12. Utváření skupin. Role ve skupině.13. Hodnocení činnosti. Metody a techniky hodnocení.14. Prezentace, media.15. Spolupráce s komunitou, motivace, odpovědnost, edukativní přínos

Literatura

SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 311 s. ISBN 80-7178-124-X. infohttp://www.uiv.cz/http://www.ceskaskola.cz/http://ceses.cuni.cz/downloads/publikace/hdr2003_cz.pdfSMUTNÝ, Petr a Ivan HÁLEK . Základy řízení projektů. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 87 s. Svět environmmentálních souvislostí. ISBN 978-80-210-4586-6. infoPříprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Edited by Dan Marek - Tomáš Kantor. 1. vyd. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2007. 210 s. ISBN 978-80-87029-13-8. infoDROZD, Zdeněk a Jitka BROCKMEYEROVÁ. Pokusy z volné ruky. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2003. 148 s. ISBN 80-7196-268-6. infoKOLÁŘOVÁ, Růžena. Co by měl žák základní školy umět z fyzika, chemie a přírodopisu :návrh evaluačních kritérií přírodovědného vzdělávání na základní škole. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998. 87 s. ISBN 80-7196-110-8. infoPOL, Milan . Zásady rozvoje a řízení projektů. In Sborník studijních textů pro kvalifikační školení ředitelů škol okresu Hodonín. 1. vyd. Brno: Educa, 1997. s. 11-15. infoHOLT, John. Jak se děti učí. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1995. 173 s. ISBN 80-901662-7-X. infoHOLT, John Caldwell. Proč děti neprospívají. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1994. 156 s. ISBN 80-901662-4-5. info

Požadavky

Studenti na základě předávaných zkušeností a informací studují konkrétní přírodovědná témata, která si v úvodních hodinách zvolili a postupně rozpracovávají do podrobností / obsahových, tématických, organizačních i technických/ vlastní projektovou aktivitu. Projekt každý student na konci semestru veřejně obhajuje.

Garant

doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Vyučující

Mgr. Ivana Medková, Ph.D.RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D.