Předmět Pedagogická praxe průběžná 2 (sociální) (SV4BP_PPX2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SV4BP_PPX2 - Pedagogická praxe průběžná 2 (sociální), Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Student/ka bude schopen/a prakticky realizovat vybrané metody sociální práce, které zná z teoretické výuky. Studenti získají přehled o sociálních službách v praxi a budou schopni je vztáhnout k popisům vyplývajícím ze zákona o sociálních službách č. 108/2006. Současně si student/ka osvojí etické principy a zásady sociálního pracovníka. Student/ka může získat vztah k cílovým skupinám a bude schopen/a připravit plán sociální intervence.
Osnova
Student/ka si na základě vlastního zájmu vybere preferované zařízení a cílovou skupinu, kterou odsouhlasí garant praxe (vyučující). Student/ka samostatně organizaci/zařízení osloví a požádá o možnou realizaci sociální praxe. Charakter praxe předpokládá vždy nejméně dvě hodiny týdně pod garancí vybraného pracoviště v průběhu celého semestru (tzn. 26 hodin přímé práce).Kde lze praxi absolvovat? Navrhovaná zařízení pro praxi jsou například ústavy sociální péče, sociální úřady, centra drogové prevence, azylové domy, odlehčovací služby, chráněná bydlení, služby následné péče, krizová centra, domy s pečovatelskou službou, diagnostické ústavy, mediační a probační služba, aktivizační centra zaměřená na různou klientelu, centra určená lidem bez přístřeší, nízkoprahová denní zařízení pro děti, mládež a dospělé, centra pro uprchlíky/ migranty, poradny pro osoby v tísni, sociálně aktivizační služby apod. Kontakty na tato zařízení je možné nalézt v adresáři sociálních služeb na webu každého krajského úřadu.Co na praxi dělat? Studenti se seznámí s metodami sociální práce a se sociálními službami konkrétní organizace/instituce. Studenti se účastní činností jako je poradenství, depistáže, terénní práce, doprovody na úřady a instituce, sociálně-aktivizační činnosti, nácvik sociálních dovedností, organizace a realizace osvětových aktivit, administrativa. Student/ka se nesmí v průběhu praxe profilovat pouze na jednostrannou činnost, ale musí je střídat.
Literatura
ZAPLETAL, Miloš. Hry na hřišti a v tělocvičně (Variant.) : Velká encyklopedie her. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně [Zapletal, 1987] : Velká encyklopedie her. 3, Hry na hřišti a v tělocvičně [Zapletal, 1997]. infoPŘADKA, Milan . Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 1999. 93 s. ISBN 80-210-2033-4. infoPÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času :teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 229 s. ISBN 80-7178-295-5. infoBAKALÁŘ, Eduard. Psychohry.[osmnáct kvízových zastavení]. Edited by Bohuslav Blažek. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 1995. 186 s., [1. ISBN 80-7021-139-3. infoJŮVA, Vladimír . Muzeopedagogika a pedagogika volného času. Vychovávatel' : časopis pedagógov, Bratislava: Educatio, 1993, roč. 1993, 5/6, s. 16-17. ISSN 0139-6919. infoBAKALÁŘ, Eduard. I dospělí si mohou hrát [Bakalář, 1976]. Vyd. 1. Praha: Pressfoto, 1976. 194 s. : i. info
Garant
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.Mgr. Martina Kurowski