Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická praxe souvislá 2 (sociální) (SV4BP_SPX2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SV4BP_SPX2 - Pedagogická praxe souvislá 2 (sociální), Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Student se bude bezproblémově orientovat ve službách vyplývajících ze zákona o sociálních službách č. 108/2006. Bude schopen aplikovat specifické metody a způsoby práce vlastní sociální práci a sociální pedagogice. Zvládne připravit kazuistiku klienta a navrhnout možné způsoby řešení jeho životní situace.

Osnova

Studenti po dohodě s garantem praxe osloví zařízení, vyplní smlouvu o praxi a nastoupí na dvoutýdenní intenzivní praxi, která předpokládá šest hodin přímé práce s klientem nebo s klienty denně. Studenti docházejí pravidelně do zařízení, kde vykonávají přímou sociální činnost buď pod garancí odborníka, nebo pracují již samostatně, podle potřeb organizace.Kde lze praxi absolvovat? Navrhovaná zařízení pro praxi jsou například ústavy sociální péče, sociální úřady, centra drogové prevence, azylové domy, odlehčovací služby, chráněná bydlení, služby následné péče, krizová centra, domy s pečovatelskou službou, diagnostické ústavy, mediační a probační služba, aktivizační centra zaměřená na různou klientelu, centra určená lidem bez přístřeší, nízkoprahová denní zařízení pro děti, mládež a dospělé, centra pro uprchlíky/ migranty, poradny pro osoby v tísni, sociálně aktivizační služby apod.Co na praxi dělat? Studenti budou v konkrétním zařízení/ organizaci pomáhat v přímé i nepřímé práci s klienty. Studenti se účastní činností jako je poradenství, depistáže, terénní práce, doprovody na úřady a instituce, sociálně-aktivizační činnosti, nácvik sociálních dovedností, organizace a realizace osvětových aktivit, administrativa. Student/ka se nesmí v průběhu praxe profilovat pouze na jednostrannou činnost, ale musí tyto činnosti střídat.

Literatura

NĚMEC, Jiří a Tomáš ČECH . Pedagogika volného času pro kombinované studium. E-learningová podpora výuky. Brno. Pedagogická fakulta MU, 2005. URL infoKRATOCHVÍLOVÁ, Emília. Pedagogika voľného času :výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickej teórii a v praxi. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2004. 307 s. ISBN 80-223-1930-9. infoZlatý fond her :hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 155 s. ISBN 80-7178-636-5. infoZlatý fond her. Edited by Jan Hrkal - Radek Hanuš. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000. 165 s. ISBN 80-7178-207-6. infoPŘADKA, Milan . Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 1999. 93 s. ISBN 80-210-2033-4. infoPÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času :teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999. 229 s. ISBN 80-7178-295-5. info

Požadavky

Přímá výchovná práce s dětmi, mládeží nebo dospělými a průběžné vedení pedagogické dokumentace.

Garant

Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.Mgr. Martina Kurowski