Předmět Základy speciální pedagogiky 4 specifické poruchy učení (SVV3S_ZSP4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SVV3S_ZSP4 - Základy speciální pedagogiky 4 specifické poruchy učení, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Problematika specifických poruch učení, etiologie, metody přístupu k dětem s SPU.Rozvoj osobnosti žáka se SPU. Přístupy k žákům se SPU v základní a střední škole, možnosti reedukace a kompenzace.Student bude rozumět a umět vysvětlit problematiku přístupů v edukaci k žákům se specifickými poruchami učení, užívat metody reedukaci žákům se specifickými poruchami učení
Osnova
Definice specifických poruch učení.Charakteristika jednotlivých poruch (čtení, psaní, počítání, kreslení, hudebnosti, obratnosti).Příčiny (etiologie) SPU.Projevy SPU, prevence SPU.Charakteristika lehké mozkové dysfunkce (LMD), poruchy pozornosti (ADD), poruch pozornosti s hyperaktivitou (ADHD).Příznaky, projevy LMD (ADD, ADHD).Deficity dílčích funkcí, screening SPU.Depistáž SPU, explorace (pozorování, rozbor prací žáků) v běžné třídě základní školy. Školní dotazník.Diagnostika specifických poruch učení, diagnostické metody.Vzdělávání žáků se SPU ve školství ČR.Legislativa týkající se SPU.Hodnocení a klasifikace žáků se SPU.Vzdělávání žáků se SPU v běžné třídě základní školy.Osobnostní specifika osob se SPU (city, volní vlastnosti, vyjadřování, socializace).Základní informace o reedukaci SPU.
Literatura
BARTOŇOVÁ, Miroslava . Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení (ed). Brno. Brno: MU, 2005. 152 s. Paido. ISBN 80-210-3613-3. infoBARTOŇOVÁ, Miroslava . Kapitoly ze specifických poruch učení I. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004. 128 s. ISBN 80-210-3613-3. info
Garant
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Vyučující
Mgr. Veronika Uhrová