Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychology of Teaching and Education lecture (SZ1031a)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SZ1031a - Psychology of Teaching and Education lecture, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

The course deals with the issues of educational psychology. Students will be informed about the history of educational psychology, theoretical concepts and schools that influenced specific application of knowledge from the field, namely in teaching and evaluation.They will be able to understand the basic biological, social and self-regulatory determinants of the personality.The mains aims of the course can be summarized as follows:to understand modern educational psychology;to learn to recognize and develop adequate teaching and learning styles;to foster positive relationships and interactions among pupil;to prevent difficulties and disorders in behaviour, psyche and personality.

Osnova

1. Educational psychology.2. History of educational psychology.3. Theoretical concepts and schools.4. The development of psychology in pedagogical practice.5. Psychological research of education.6. Examining pupils.7. Social determinants of education.8. Biological determinants of education.9. Relationships of the teacher and the pupils.10. Relationships among pupils.11. Dificulties of learning and behaviour.12. Self-education.13.Interventions in educational psychology.

Literatura

Handbook of educational psychology. Edited by Patricia A. Alexander - Philip H. Winne. 2nd ed. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2006. xx, 1055 s. ISBN 0-8058-5971-3. infoSTERNBERG, Robert J. a Wendy M. WILLIAMS. Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon, 2002. xxiii, 616. ISBN 0-321-01184-8. info

Garant

Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.

Vyučující

prof. PhDr. Michaela Bucková, Ph.D.Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.Mgr. Tereza Škubalová