Předmět Aplikace pedagogiky (SZ2MK_APdE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SZ2MK_APdE - Aplikace pedagogiky, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:- identifikovat aktuální pedagogické problémy- vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb- porozumět současným problémům ve školství ČR- použít teoretické informace v praxi- vyjadřovat rozhodnutí o situacích, vztahujících se ke sledované disciplíně na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé skutečnosti
Osnova
Aktuální pedagogické informace.Přístupy k žákům s nápadným, resp. rušivým chováním.Negativní sebehodnoceni žáka a jeho příčiny.Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce.Zdravotní rizika při pedagogické práci.Psychická zátěž učitelů.Učitelé a optimismus.Nadané dítě - podněty pro práci s nadaným žákem.Styly učení a možnosti jejich rozvíjení.Česká školní inspekce.Problematika genderu.Problematika řízení školy v praxi.Šikana ve školách.
Literatura
doporučená literaturaPOSPÍŠIL, Radek . Kapitoly k aktuálním problémům pedagogiky. 1. vyd. MSD, Brno: Katedra pedagogiky, 2009. 100 s. ISBN 978-80-7392-096-8. infoneurčenoJARKOVSKÁ, Lucie . Gender a společnost. In SMETÁČKOVÁ, Irena a Klára VLKOVÁ. Gender ve škole. Praha: Otevřená společnost, o.p.s., 2005. s. 26-31, 6 s. ISBN 80-903331-2-5. infoKASÍKOVÁ, Hana. Učime (se) spolupráci spoluprací. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005. 141 s. ISBN 80-239-4668-4. infoBERAN, Vít. Učím s radostí :zkušenosti, lekce, projekty. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 2003. 237 s. ISBN 80-86106-09-8. infoKASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení a vyučování :teoretické a praktické problémy. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2001. 179 s. ISBN 80-246-0192-3. infoMAŇÁK, Josef. Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno: Paido, 2001. 46 s. ISBN 80-7315-002-6. infoKafomet :katalog forem a metod práce pro I. a II. stupeň. Edited by Petr Hodek. Třebíč: Infra, 2000. [263] s. v. ISBN 80-902814-0-0. infoGRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Petr NOVOTNÝ . Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000. 160 s. Edukace. ISBN 80-85783-28-2. infoŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995. 95 s. ISBN 80-7178-049-9. infoKAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995. 81 s. : il. infoČERVENKA, Stanislav. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu? :o individuálních projektech škol. Edited by Miluše Havlínová. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1994. 126 s. ISBN 80-901662-2-9. info
Požadavky
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:- identifikovat aktuální pedagogické problémy- vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb- porozumět současným problémům ve školství ČR- použít teoretické informace v praxi- vyjadřovat rozhodnutí o situacích, vztahujících se ke sledované disciplíně na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé skutečnosti
Garant
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.Mgr. Radek PospíšilMgr. Monika Tannenbergerová, DiS., Ph.D.PaedDr. Jan Šťáva, CSc.Mgr. BcA. Radka Kulichová, DiS.Bc. Daniela Tesaříková