Předmět Aplikace pedagogiky (SZ2MP_APdE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SZ2MP_APdE - Aplikace pedagogiky, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Aktuální pedagogické problémy. Na konci tohoto kurzu bude student schopen interpretovat aktuální problémy pedagogiky a použít informace o těchto problémech k větší informovanosti učitelů.
Osnova
Aktuální pedagogické informace.Přístupy k žákům s nápadným, resp. rušivým chováním.Negativní sebehodnoceni žáka a jeho příčiny.Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce.Zdravotní rizika při pedagogické práci.Psychická zátěž učitelů.Učitelé a optimismus.Nadané dítě - podněty pro práci s nadaným žákem.Styly učení a možnosti jejich rozvíjení.Česká školní inspekce.Problematika genderu.Problematika řízení školy v praxi.Šikana ve školách.
Literatura
POSPÍŠIL, Radek . Kapitoly k aktuálním problémům pedagogiky. 1. vyd. MSD, Brno: Katedra pedagogiky, 2009. 100 s. ISBN 978-80-7392-096-8. infoJARKOVSKÁ, Lucie . Gender a společnost. In SMETÁČKOVÁ, Irena a Klára VLKOVÁ. Gender ve škole. Praha: Otevřená společnost, o.p.s., 2005. s. 26-31, 6 s. ISBN 80-903331-2-5. infoKASÍKOVÁ, Hana. Učime (se) spolupráci spoluprací. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005. 141 s. ISBN 80-239-4668-4. infoBERAN, Vít. Učím s radostí :zkušenosti, lekce, projekty. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 2003. 237 s. ISBN 80-86106-09-8. infoKASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení a vyučování :teoretické a praktické problémy. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2001. 179 s. ISBN 80-246-0192-3. infoMAŇÁK, Josef. Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno: Paido, 2001. 46 s. ISBN 80-7315-002-6. infoKafomet :katalog forem a metod práce pro I. a II. stupeň. Edited by Petr Hodek. Třebíč: Infra, 2000. [263] s. v. ISBN 80-902814-0-0. infoGRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Petr NOVOTNÝ . Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000. 160 s. Edukace. ISBN 80-85783-28-2. infoŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995. 95 s. ISBN 80-7178-049-9. infoKAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995. 81 s. : il. infoČERVENKA, Stanislav. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu? :o individuálních projektech škol. Edited by Miluše Havlínová. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1994. 126 s. ISBN 80-901662-2-9. info
Požadavky
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - identifikovat aktuální pedagogické problémy - vytvořit si databázi základních pojmů a jejich vzájemných vazeb - porozumět současným problémům ve školství ČR - použít teoretické informace v praxi - vyjadřovat rozhodnutí o situacích, vztahujících se ke sledované disciplíně na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé skutečnosti
Garant
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.PaedDr. Jan Šťáva, CSc.Mgr. Monika Tannenbergerová, DiS., Ph.D.Mgr. Radek PospíšilMgr. Josef Moravecdoc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.