Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Individuální výuková praxe (SZ2MP_IPx1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SZ2MP_IPx1 - Individuální výuková praxe, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Studenti v rámci této praxe získávají počáteční empirickou orientaci v práci s dětmi ve škole, což vede k pochopení a utvrzení jejich profesní orientace a motivace pro výchovu a vzdělávání a k vytváření komplexní (racionální, dovednostní) představy o učitelské profesi (praxe se uskutečňuje jako asistentská práce učitele, pomoc učiteli při výuce, náslechy a další aktivity ve škole). Celkem se jedná o 30 hodin aktivní práce. 2. Student v rámci této praxe absolvuje aktivity, při kterých přímo a systematicky pracuje v libovolné zájmové oblasti se skupinou dětí školního věku (6-18 let). Nejvhodnějí formy činnosti jsou: vedení zájmového kroužku dětí (základní škola, Domy dětí a mládeže, Centra volného času, apod.), vedení oddílu (sportovního, turistického nebo v jakékoliv dětské organizaci) v rozsahu minimálně 2 hodin týdně, vedení oddílu na letním nebo zimním dětském táboře, vychovatelské, cvičitelské a trenérské činnosti na sportovních soustředěních, školách v přírodě, výcvikových kurzech v trvání minimálně 10 dnů.

Osnova

Individuální pedagogická praxe = individuální aktivita studentů. Praxe můe být vykonávána: 1. na školách zvolených studentem a schválených garantem pedagogické praxe , kde student vykonává činnosti pomocníka učitele, případně povinnosti učitele podle doporučení vedoucího učitele pedagogické praxe. Studenti v rámci této praxe získávají počáteční empirickou orientaci v práci s dětmi ve kole, co vede k pochopení a utvrzení jejich profesní orientace a motivace pro výchovu a vzdělávání a k vytváření komplexní (racionální, dovednostní) představy o učitelské profesi (praxe se uskutečňuje jako asistentská práce učitele pomoc učiteli při výuce, náslechy a dalí aktivity ve kole). Celkem se jedná o 30 hodin aktivní práce.Student si po dobu individuální pedagogické praxe vede pedagogický deník, ve kterém chronologicky zaznamenává údaje o vlastních aktivitách s dětmi a jejich hodnocení (plánování, průběh, výsledky pozorování, výsledky vlastní pedagogické činnosti na pedagogické praxi).Úkoly: 1) Sestavte plán své činnosti s dětmi, uvědomte si, čeho chcete dosáhnout.2) Skupina dětí je na počátku práce s nimi pro Vás neznámá, získejte informace o jednotlivých členech a vyhodnote je3)Sledujte projevy nepozornosti a nekázně dětí a zjistěte jejich příčiny4) Sledujte zvlátě nápadné áky, zjistěte a zaznamenejte proč a v čem se lií od ostatních.Zápočet studenti obdrí v zápočtovém týdnu u garanta této praxe po předloení pedagogického deníku a potvrzení o prováděné činnosti a jejich časovém rozsahu od vedoucího organizace, instituce či základní koly.

Literatura

ŠŤÁVA, Jan . Intervence cvičného učitele při rpzvíjení profesionálních dovedností studentů učitelství 1. st. ZŠ. In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005. s. 80-91, 12 s. ISBN 80-210-3884-5. infoŠŤÁVA, Jan . Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Pedagogické spektrum, Bratislava, 2004, roč. 2004, 3/4, s. 58-62. ISSN 1335-5589. infoŠŤÁVA, Jan . Příprava učitele na vyučování. In Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996. ISBN 80-210-1308-7. info

Garant

PaedDr. Jan Šťáva, CSc.

Vyučující

PaedDr. Jan Šťáva, CSc.