Předmět Improvizace pro osobnostní rozvoj (SZ9BP_IMOR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SZ9BP_IMOR - Improvizace pro osobnostní rozvoj, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Předmět je zaměřen na osobnostně-sociální rozvoj jedince prostřednictvím metod aplikované divadelní improvizace. Student si rozvine komunikační kompetence, spontaneitu, schopnost pohotově reagovat, prozkoumá vlastní kreativní procesy, posílí sebevědomí a zlepší verbální i non-verbální projev v komunikaci s jedinci i skupinou. Zvýší si odolnost vůči stresu z veřejného vystupování. K rozvoji osobnosti dochází v kontextu skupiny, důraz je kladen na skupinovou dynamiku a pochopení jejích procesů. Studenti si rozvinou schopnost spolupráce s druhými a získají zkušenost s opuštěním vlastního "správného" nápadu a přistoupení a rozvíjení řešení nabízená druhými, což zvyšuje schopnost týmové spolupráce a respektu k postojům a osobnostem druhých. V rámci řízených reflexí se rozvíjí schopnost aktivního naslouchání a empatie, stejně tak jako schopnost vyjadřovat své pocity a postoje. Pro budoucí pedagogy (ale také další profese, které se věnují práci s lidmi) předmět přináší možnost lepšího pochopení sebe, druhých i skupiny, zkušenost s vystupováním před skupinou, projevem a řešením situací bez přípravy. Také další výše uvedené schopnosti jako je empatie, respekt ke druhým jsou v pedagogické profesi klíčové.
Osnova
Základní principy improvizaceAsociační procesy a jejich využití v kreativní tvorběKoncentrace na aktuálně probíhající procesyRozvoj pohotovosti, dovednosti rychlé reakce a spontánního projevuRozvoj komunikace - dovednost naslouchat, obhájení vlastního názoru, veřejně vystupovatRozvoj kreativity - dovednost generovat nové nápady, rozvíjet nápady ostatníchRozvoj týmové spolupráceAutentické situaceAplikace tréninku improvizace do osobního životaAplikace divadelní improvizace v osobnostně sociální výchověReflexe a zpětná vazba
Literatura
JOHNSTONE, Keith. Impro for Storytellers. 1999. ISBN 0-571-19099-5. infoSPOILIN, Viola. Improvisation for the Theater Third Edition. : Northwestern University Press, 1999. infoSPOILIN, Viola. Theater Games for the Classroom. : Northwestern University Press, 1986. ISBN 978-0-8101-4004-2. infoJOHNSTONE, Keith. IMPRO: Improvisation and Theatre. 1981. ISBN 978-80-7331-266-4. info
Garant
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Tomáš AndrášikMgA. Lenka Remsová, Ph.D.