Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodologie - přípravný kurz pro uchazeče o doktorské studium (SZ9MP_MDS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SZ9MP_MDS - Metodologie - přípravný kurz pro uchazeče o doktorské studium, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je vést studenty připravující se pro doktorské studium pedagogiky a dalších disciplín na PdF MU při návrhu doktorského (obvykle disertačního) projektu a zopakovat v rámci této přípravy metodologii z bakalářského a magisterského studia.Na konci tohoto kurzu bude student schopen:Utvořit si představu o výzkumné práci v rámci doktorského studia na PdF MU; porozumět základním principům pedagogické empirické metodologie; zvolit si a rozpracovat téma budoucí disertační práce; navrhnout vlastní projekt disertačního výzkumu, který je možné použít při přijímacím řízení do doktorského studia na PdF MU; zdůvodnit a prezentovat jasně a strukturovaně výzkumný problém.Absolvování kurzu nepředstavuje podmínku pro přijetí do doktorského studia, ani přijetí ke studiu nezaručuje.

Osnova

Jak psát projekt doktorské práce. Výzkumný projekt, jeho náležitosti. Informační příprava.Pedagogický výzkum. Co je to pedagogický výzkum, co nejčastěji zkoumá a co může přinést, kdo se jím zabývá, komu je určen. Specifika vědeckého výzkumu pedagogických jevů.Informační příprava výzkumu. Typy textů. Rešerše, databáze, deskriptory. Bibliografické citace.Stanovení výzkumného problému a výzkumné otázky a jejich zdůvodnění.Pedagogická metodologie. Pedagogický výzkum. Typy výzkumu. Kvalitativní,kvantitativní, smíšený výzkum.Proměnné, hypotézy, výzkumný soubor.Kvantitativní výzkum. Fáze výzkumu. Metody (pozorování, interview, dotazník, test, pokus, analýza textu). Reliabilita, validita a objektivita pedagogického výzkumu.Kvalitativní výzkum. Fáze, metody (pozorování, interview). Validita a reabilita.Smíšený výzkum. Druhy, výběr vzorku, problémy.Závěrečná revize projektu výzkumu.

Literatura

GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva - Vendula Hlavatá. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 9788073151850. infoŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0. infoZáklady empirického výzkumu pedagogických jevů. Edited by Jiří Pelikán. Praha: Karolinum, 2007. 270 s. ISBN 978-80-7184-569-0. infoCHRÁSKA, Miroslav. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. 257 s. ISBN 80-7067-798-8. info

Garant

Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petr Knecht, Ph.D.doc. PhDr. Mgr. Tomáš Janík, Ph.D.Mgr. Petr Najvar, Ph.D.