Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický marketing a management (UOPK_0007)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UOPK_0007 - Strategický marketing a management, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu Strategický management a marketing je seznámení s významem, metodami a nástroji strategického řízení a strategického marketingového řízení. Předmět rozšiřuje znalosti získané v bakalářském stupni studia v rámci předmětu Základy managementu a marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na strategické analýzy, formulování strategií a sestavení marketingových plánů.Vedlejším cílem je vyzkoušení si týmové práce a zpracování seminární práce využívající znalosti získané v rámci tohoto předmětu, tj. projektu zaměřeného na strategickou analýzu a návrh strategie pro vybraný podnik – skutečně existující anebo fiktivní.Po absolvování tohoto kurzu by student měl :a)rozumět obsahu a významu strategického řízení a strategického marketingu a vzájemných souvislostí mezi oběmi oblastmib)rozumět provázanosti strategického řízení podniku a strategického řízení dílčí funkce podniku – marketingové funkcec)pochopit význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení si konkurenceschopnostid)znát podstatu metod a nástrojů strategického managementu a marketingue)být schopen aplikovat teoretické poznatky v zpracované seminární práci.

Osnova

1. Význam strategického řízení pro konkurenceschopnost podniku.2. Hierarchie strategií a postavení strategického marketingového řízení ve strategickém řízení podniku.3. Druhy a typy strategií a marketingových strategií.4. Proces strategického řízení a strategického marketingového řízení.5. Analýzy vnějšího (obecného a oborového okolí.6. Analýzy vnitřního prostředí.7. SWOT analýza.8. Proces tvorby strategií a návrh variantních strategií.9. Implementace a metody hodnocení strategie.10.Zpracování strategického marketingového plánu.

Literatura

CHARVÁT, Jaroslav. Firemní strategie pro praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 201 s. ISBN 80-247-1389-6. infoMIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku :konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 198 s. ISBN 80-247-1277-6. infoJAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Vyd. 1. V Praze: Vysoká škola ekonomická, 2005. 209 s. ISBN 80-245-0902-4. infoHORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1. infoKOŠŤAN, Pavol a Oldřich ŠULEŘ. Firemní strategie :plánování a realizace. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. xi, 124 s. ISBN 80-7226-657-8. infoMOZGA, Jaroslav a Miloš VÍTEK. Strategický marketing. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. 239 s. ISBN 80-7041-484-7. infoDEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2001. xiv, 256 s. ISBN 80-7179-603-4. infoWESTWOOD, John. Jak sestavit marketingový plán. Translated by Jiří Vejdělek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999. 117 s. ISBN 80-7169-542-4. info

Garant

doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Vyučující

RNDr. Barbora Javorová