Předmět Základy managementu a marketingu (UPVK_0043)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPVK_0043 - Základy managementu a marketingu, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studium tohoto předmětu umožní posluchačům získat základní přehled o managementu a marketingu. Management - studenti po ukončení kurzu pochopí souvislosti historického vývoje managementu, budou se umět orientovat v literatuře. Absolventi kurzu budou rozumět základním manažerským funkcím a budou znát možnost jejich uplatnění ve výrobních i nevýrobních organizacích a ve školství. Marketing - výuka naváže na poznatky získané v managementu. Absolventi budou znát metody a přístupy marketingu, význam a způsob uspokojování potřeb zákazníka. Budou umět aplikovat získané znalosti v praxi.
Osnova
Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".Stručný sylabus:1. Základní pojmy managementu2. Vývoj managementu3. Management a společnost - vnější prostředí, etika a management4. Jednotlivé funkce managementu a jejich vzájemné působení5. Plánování6. Organizování7. Vedení8. Personalistika9. Kontrolování10.Základní pojmy marketingu11.Analýza trhu a analýza zákazníků12.Koncepce marketingového řízení13.Marketingový plán14.Marketingový mix15.Produkt jako nástroj marketingu16.Marketingová strategie
Literatura
doporučená literaturaVODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe pro 90. léta. Vyd. 2., dopl. a rozšíř. Praha: Management Press, 1996. 244 s. ISBN 80-85943-19-0. infoHORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. 365 s. ISBN 80-85424-83-5. infoneurčenoSEKOT, Aleš a Michal CHARVÁT . Základy marketingu. Brno: PAIDO, 2002. 55 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-019-0. infoPŘIBOVÁ, Marie a Miloš MAŘÍK. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Aleko, 1991. 122 s. ISBN 80-85341-08-5. info
Garant
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Vyučující
RNDr. Barbora Javorová