Předmět Obchodní nauka 1 - O, D, Z (UPVK_3003)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPVK_3003 - Obchodní nauka 1 - O, D, Z, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Student bude na konci kurzu schopen chápat a vysvětlit základní zásady závazkových vztahů a využít tyto informace k realizaci, interpretaci a aplikaci obchodních a obecně závazkových vztahů. Po absolvování kurzu bude student schopen chápat význam, funkce a klasifikaci obchodu v jeho hlavních souvislostech, objasnit teoretickou podstatu obchodu, jeho význam pro občany a faktory úspěšného obchodu. Na základě výšeuvedených kompetencí bude studnt schopen provádět racionální praktická rozhodnutí a svoje rozhodnutí logicky a věcně správně argumentovat.
Osnova
Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".Základy obchodních závazkových vztahůVymezení národního hospodářstvíEfekty obchodu pro národní hospodářstvíDominance ve sférách národního hospodářstvíTeoretická podstata obchoduSměna, ransakce, transferVymezení a význam služebKlasifikace služebFinancování služebPodnikání ve službáchObchod jako činnost a službaVýznam obchodu pro národní hospodářstvíEfekty obchodu pro podikatele a spotřebiteleVztahy mezi podikatelem a spotřebitelemZásady a druhy závazkových vztahů v obchoduPožadavky na provozování obchodních jednotek
Literatura
povinná literaturaBURSTINER, Irving. Základy maloobchodního podnikání. Translated by Lidmila Janečková. 2. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 880 s. ISBN 80-85605-55-4. infozák. č. 89/2012 Sb., Občanský zákoníkdoporučená literaturaPRAŽSKÁ, Lenka. Management obchodního podniku. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická [Praha], 1993. 310 s. ISBN 80-7079-050-4. infoVEJDĚLEK, Jiří. Jak zlepšit podnikové plánování. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999. 100 s. ISBN 80-7169-666-8. infoneurčenoPRAŽSKÁ, L. a J. JINDRA. Retail management. 2. přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2006. 874 s. ISBN 80-7261-059-7. infoVEJDĚLEK, Jiří. Jak založit nebo převzít podnik. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997. 229 s. ISBN 80-7169-234-4. info
Požadavky
Cílem předmětu obchodní nauka je poskytnout posluchačům ucelené poznatky o významu, funkcích a klasifikaci obchodu v jeho hlavních souvislostech, objasnit teoretickou podstatu obchodu, jeho významu pro občany a faktory úspěšného obchodu. Dílčím cílem je seznámit posluchače se základními zásadami závazkových vztahů a práv spotřebitele dle nového občanského zákoníku.
Garant
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Vyučující
Ing. Pavla Stejskalová