Předmět Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole 2 (VV8MP_SVZ2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VV8MP_SVZ2 - Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole 2, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je specifika edukačního procesu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci základního a středního vzdělávání s akcentem na jednotlivé kurikulární dokumenty (praktická škola jednoletá, praktická škola dvouletá, odborné učiliště).
Osnova
1.Strategie a přístupy k vzdělávání žáků se SVP v středním vzdělávání;2Didaktické zásady, metody a formy a podmínky v edukaci žáků se zdravotním postižením;3. Základní škola speciální.4. Klima ve vyučování - strategie, faktory ovlivňující edukační proces, kurikulum a jeho specifika.5.Charakteristika okruhu jedinců s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami - definice, členění do skupin,6. Charakteristika okruhu jedinců s mentálním postižením v kombinaci s tělesným postižením (příklad DMO) - specifika edukace, vzdělávání.7. Charakteristika okruhu jedinců s mentálním postižením v kombinaci se zrakovým postižením - specifika edukace, institucionální vzdělávání.8. Koncept bazální stimulace a její využití v edukaci žáků s těžkým postižením.9. Alternativní a augmentativní komunikace.10. Žáci se SVP k systému středního vzdělání (odborné učiliště, střední odborná učiliště, praktická škola obsah vzdělání);11. Podmínky vzdělávání, podpůrná a vyrovnávací opatření;12. Praktická škola jednoletá – specifika vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Praktická škola jednoletá;13. Praktická škola dvouletá – Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Praktická škola dvouletá;14. Možnosti pracovního uplatnění mentálně postižených žáků, chráněné dílny, podporované zaměstnávání.
Literatura
povinná literaturaBARTOŇOVÁ, Miroslava , Pavla PITNEROVÁ , Marie VÍTKOVÁ , Lucie PROCHÁZKOVÁ , Dagmar PŘINOSILOVÁ , Petra RÖDEROVÁ , Barbora BOČKOVÁ , Jiřina KLENKOVÁ a Lenka DOLEŽALOVÁ . Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2013. 259 s. ISBN 978-80-7315-243-7. infodoporučená literaturaBARTOŇOVÁ, Miroslava , Jarmila PIPEKOVÁ a Marie VÍTKOVÁ . Strategie ve vzdělávání žáků s mentálním postižením v odborném učilišti a na praktické škole. 2. přepracované a rozšířené. Brno: MSD, Lidická 23, 602 00 Brno, 2008. 148 s. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7392-050-0. infoStrategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami :texty k distančnímu vzdělávání. Edited by Miroslava Bartoňová - Marie Vítková. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2007. 247 s. ISBN 978-80-7315-158-4. infoneurčenoStrategie ve vzdělávání žáků s mentálním postižením v odborném učilišti a na praktické škole. Edited by Miroslava Bartoňová - Jarmila Pipeková - Marie Vítková. 1. vyd. Brno: MSD, 2007. 103 s. ISBN 978-80-7392-011-1. infoVÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ . Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2007. 159 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-140-9. info
Garant
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Vyučující
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.