Předmět Pedogeografie a biogeografie - cvičení (Ze2BP_PBS6)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu Ze2BP_PBS6 - Pedogeografie a biogeografie - cvičení, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je zdokonalení praktických vědomostí nezbytných pro rozlišování, popis a mapování půd a bioty. Získat umění indikovat pomocí půd a bioty další údaje o složení a stavu prostředí. Zaujmout žáky ZŠ těmi obory s rozsáhlým využitím v praxi a v životě. Studenti rozeznají základní půdní typy a druhy v ČR, klíčové rostlinné a živočišné druhy jako dominantní zástupce regionů.
Osnova
Obsah předmětu:1. Základní půdní typy ČR – principy jejich rozlišení, kresba půdních profilů.2. Půdní pokryv krajiny – tvorba půdní mapy okolí bydliště či školy.3. Terénní vycházky: zakládání půdních řezů, identifikace půdních taxonů.4. Vegetační pásmovitost a stupňovitost.5. Principy biogeografického mapování – tvorba biogeografické mapy okolí.6. Terénní vycházka spojení s identifikací vegetačních společenstev a formací.7. Pedo- a bioindikace faktorů prostředí v terénu – „otevřená kniha minulé a současné krajiny“.
Literatura
půdní mapa ČR na internetuCULEK, Martin , Vít GRULICH a Dalibor POVOLNÝ . Biogeografické členění České republiky. Praha: Enigma, 1996. 347 s. 1. ISBN 80-85368-80-3. infoTOMÁŠEK, Milan. Půdy České republiky. 3. vyd. Praha: Česká geologická služba, 2003. 67 s., [41. ISBN 80-7075-607-1. info
Požadavky
Podmínkou účasti na výuce předmětu jsou teoretické a praktické znalosti o horninách, půdách a vegetaci, zejména schopnost rozlišení jejich základních kategorií v terénu.
Garant
doc. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc.
Vyučující
doc. RNDr. Jaromír Kolejka, CSc.RNDr. Aleš Ruda, Ph.D.