Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Asistentská pedagogická praxe 5 (průběžná) (ZS1BK_APP5)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZS1BK_APP5 - Asistentská pedagogická praxe 5 (průběžná), Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty se způsoby diagnostikování edukačního prostředí a sledovat způsoby komunikace učitele a žáků při běžném jednání a při řešení konfliktů. Reflexe je na fakultě prováděna průběžně ve studijních předmětech Pedagogická diagnostika a Komunikační dovednosti.

Osnova

Úkoly:1. Vytvořte dotazník a pozorovací arch k zvolené oblasti pedagogické diagnostiky dle vašeho zájmu, uplatněte vhodné typy škál; popřípadě využijte dotazníky již existující (hodnotová orientace, učební styl, kognitivní styl, zájmy, vztah k předmětu, motivace…). Ověřte je v praxi a zpracujte dle dalších fází diagnostického procesu.2. Analyzujte portfolio vybraného žáka ve třídě (typ portfolia, struktura, způsob řazení, způsob jeho hodnocení a práce s ním) a jeho další písemné materiály (školní a domácí sešity, pracovní sešity).3. Veďte diagnostický rozhovor, zaznamenejte jeho průběh (viz seminární práce PDD).4. Pozorujte komunikaci mezi jednotlivými pedagogickými pracovníky, spolupráci mezi učiteli a asistenty, pedagogickými i nepedagogickými pracovníky; jednání ředitele školy. Napište své postřehy do pedagogického deníku.5. Navrhněte a ověřte v praxi didaktický test k probíranému učivu ve třídě.6. Do svého pedagogického deníku zaznamenávejte konflikty ve třídě a způsob jejich řešení. Zeptejte se na významný problém, který učitel řešil, i na způsob jeho řešení. Napište svůj názor na řešení problémů.

Literatura

HORKÁ, Hana . Aktuální přístupy ke školní výchově. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999. s. 77-81. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. infoONDRÁŠKOVÁ, Karla . Český jazyk a literatura - jazykové vyučování včetně slohu. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999. s. 26-31. ISBN 80-85931-73-7. infoPROKOPOVÁ, Alice . Do hlubin učitelovy duše. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999. s. 53-56. Edice pedagogické literatury, 89. publikace. ISBN 80-85931-73-7. infoHAVEL, Jiří a Miroslava NOVOTNÁ . Elementární čtení a psaní. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999. s. 32-67. ISBN 80-85931-73-7. infoKNOPOVÁ, Blanka . Hudební výchova. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. PAIDO. Brno: Vladimír Jůva, 1999. s. 57-59, 3 s. Paido edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. infoBLAŽKOVÁ, Růžena . Matematika. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999. s. 36-41. Pedagogická literatura. ISBN 80-85931-73-7. infoFABIÁNKOVÁ, Bohumíra , Helena MUSILOVÁ a Miroslava NOVOTNÁ . Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999. s. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. infoŠAFROVÁ, Alena . Speciálně pedagogická příprava. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno: Paido, 1999. s. 75-76. ISBN 80-85931-73-7. infoBARTOŇOVÁ, Miroslava . Speciálně pedagogická příprava na souvislé praxi. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1999. s. 75-77. ISBN 80-85931-73-7. infoMACHALOVÁ, Miloslava . Vlastivědné vyučování a pedagogický konstruktivismus. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999. s. 53-56. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info

Garant

doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.