Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Epistemologická východiska vyučování (ZS1BK_EVV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZS1BK_EVV - Epistemologická východiska vyučování, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět Epistemologická východiska vyučování má v přípravě učitelů primární školy a vychovatelů propedeutický význam pro další pedagogické disciplíny diagnostického a didaktického charakteru.Po absolvování tohoto kurzu studenti budou schopni:- navázat kontakt s dětmi- pozorovat a analyzovat dětskou hru a učební procesy- zaznamenat a analyzovat rozhovor s dítětem na vybrané téma- s využitím nabídnuté teorie vysvětlit vybrané dětské kognitivní mechanismy- diagnostikovat dětské prekoncepce- vysvětlit význam konstruktivistických přístupů a autentického učení v primárním vzdělávání.

Osnova

1. Jak děti myslí. Jak poznávají svět. Jak dojde k tomu, že se člověk něco naučí (kognitivní předpoklady, zkušenosti, kognitivní styl a styl učení, …). Psychodidaktika.2. Výzkumné metody zjišťující prekoncepce a miskoncepce dětí mladšího školního věku (vývoj pojmů, generalizací, kauzality).3. Geneze pojetí prostoru4. Geneze pojetí času.5. Geneze pojetí hodnot.6. Geneze pojetí čísla.7. Autentické učení a jeho význam pro formování poznávání.8. Kritické myšlení.9. Konstrukce učebních úloh, kladení otázek.

Literatura

Mentální mapování. Edited by Tony Buzan, Translated by Jiří Foltýn. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 165 s. ISBN 978-80-7367-200-3. infoVÁGNEROVÁ, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2001. 304 s. ISBN 80-246-0181-8. infoPIAGET, Jean a Bärbel INHELDEROVÁ. Psychologie dítěte [Piaget, 2001]. Vyd. 4., v Portálu 3. Praha: Portál, 2001. 143 s. ISBN 80-7178-608-X. infoFISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 172 s. ISBN 80-7178-120-7. infoKOVALIKOVÁ, Susan a Karen OLSENOVÁ. Integrovaná tematická výuka :model : [výuka, která vychází z poznání, jak učit lidský mozek]. 2. opr. vyd. Kroměříž: Spirála, 1995. 304 s. ISBN 80-901873-1-5. infoHOLT, John. Jak se děti učí. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1995. 173 s. ISBN 80-901662-7-X. infoPIAGET, Jean. Psychologie inteligence : La psychologie de l'inteligence (Orig.). 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970. 148 s. info

Garant

PhDr. Hana Filová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Hana Filová, Ph.D.