Předmět Asistentská pedagogická praxe 5 (průběžná) (ZS1BP_APP5)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZS1BP_APP5 - Asistentská pedagogická praxe 5 (průběžná), Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit studenty se způsoby diagnostikování edukačního prostředí a sledovat způsoby komunikace učitele a žáků při běžném jednání a při řešení konfliktů. Reflexe je na fakultě prováděna průběžně ve studijních předmětech Pedagogická diagnostika a Komunikační dovednosti.
Osnova
Úkoly:1. Vytvořte dotazník a pozorovací arch k zvolené oblasti pedagogické diagnostiky dle vašeho zájmu, uplatněte vhodné typy škál; popřípadě využijte dotazníky již existující (hodnotová orientace, učební styl, kognitivní styl, zájmy, vztah k předmětu, motivace…). Ověřte je v praxi a zpracujte dle dalších fází diagnostického procesu.2. Analyzujte portfolio vybraného žáka ve třídě (typ portfolia, struktura, způsob řazení, způsob jeho hodnocení a práce s ním) a jeho další písemné materiály (školní a domácí sešity, pracovní sešity).3. Veďte diagnostický rozhovor, zaznamenejte jeho průběh (viz seminární práce PDD).4. Pozorujte komunikaci mezi jednotlivými pedagogickými pracovníky, spolupráci mezi učiteli a asistenty, pedagogickými i nepedagogickými pracovníky; jednání ředitele školy. Napište své postřehy do pedagogického deníku.5. Navrhněte a ověřte v praxi didaktický test k probíranému učivu ve třídě.6. Do svého pedagogického deníku zaznamenávejte konflikty ve třídě a způsob jejich řešení. Zeptejte se na významný problém, který učitel řešil, i na způsob jeho řešení. Napište svůj názor na řešení problémů.
Literatura
HORKÁ, Hana . Aktuální přístupy ke školní výchově. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999. s. 77-81. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. infoONDRÁŠKOVÁ, Karla . Český jazyk a literatura - jazykové vyučování včetně slohu. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999. s. 26-31. ISBN 80-85931-73-7. infoPROKOPOVÁ, Alice . Do hlubin učitelovy duše. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999. s. 53-56. Edice pedagogické literatury, 89. publikace. ISBN 80-85931-73-7. infoHAVEL, Jiří a Miroslava NOVOTNÁ . Elementární čtení a psaní. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999. s. 32-67. ISBN 80-85931-73-7. infoKNOPOVÁ, Blanka . Hudební výchova. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. PAIDO. Brno: Vladimír Jůva, 1999. s. 57-59, 3 s. Paido edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. infoBLAŽKOVÁ, Růžena . Matematika. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. druhé. Brno: Paido, 1999. s. 36-41. Pedagogická literatura. ISBN 80-85931-73-7. infoFABIÁNKOVÁ, Bohumíra , Helena MUSILOVÁ a Miroslava NOVOTNÁ . Prvouka, vlastivěda a přírodověda obecně. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999. s. 42-47. ISBN 80-85931-73-7. infoŠAFROVÁ, Alena . Speciálně pedagogická příprava. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno: Paido, 1999. s. 75-76. ISBN 80-85931-73-7. infoBARTOŇOVÁ, Miroslava . Speciálně pedagogická příprava na souvislé praxi. In Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1999. s. 75-77. ISBN 80-85931-73-7. infoMACHALOVÁ, Miloslava . Vlastivědné vyučování a pedagogický konstruktivismus. In Budoucí učitelé na souvislé praxi. 2. vyd. Brno: Paido, 1999. s. 53-56. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-73-7. info
Garant
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Vyučující
doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.