Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Epistemologická východiska vyučování (ZS1BP_EVV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZS1BP_EVV - Epistemologická východiska vyučování, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět Epistemologická východiska vyučování má v přípravě učitelů primární školy a vychovatelů propedeutický význam pro další pedagogické disciplíny diagnostického a didaktického charakteru. Má ve 2. semestru paralelní zařazení s asistentskou pedagogickou praxí, v rámci které budou studenti zpracovávat vybrané úkoly.Po absolvování tohoto kurzu studenti budou schopni:- navázat kontakt s dětmi- - pozorovat a analyzovat dětskou hru a učební procesy- zaznamenat a analyzovat rozhovor s dítětem na vybrané téma- s využitím nabídnuté teorie vysvětlit vybrané dětské kognitivní mechanismy- vysvětlit význam konstruktivistických přístupů a autentického učení v primárním vzdělávání-ověří si svou profesní motivaci

Osnova

1. Jak děti myslí. Jak poznávají svět. Jak dojde k tomu, že se člověk něco naučí (kognitivní předpoklady, zkušenosti, kognitivní styl a styl učení, …). Psychodidaktika.2. Výzkumné metody zjišťující prekoncepce a miskoncepce dětí mladšího školního věku (vývoj pojmů, generalizací, kauzality).3. Geneze pojetí prostoru4. Geneze pojetí času.5. Geneze pojetí hodnot.6. Geneze pojetí čísla.7. Autentické učení a jeho význam pro formování poznávání.8. Kritické myšlení.9. Konstrukce učebních úloh, kladení otázek.

Literatura

HOLT, John. How children fail (Orig.) : Proč děti neprospívají. infoMentální mapování. Edited by Tony Buzan, Translated by Jiří Foltýn. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 165 s. ISBN 978-80-7367-200-3. infoFISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. Translated by Karel Balcar. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. 172 s. ISBN 80-7178-966-6. infoPredškolská a elementárna pedagogika. Edited by Zuzana Kolláriková - Branislav Pupala. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 455 s. ISBN 80-7178-585-7. infoMACHALOVÁ, Miloslava a Alice PROKOPOVÁ . Jak učit (učit) vlastivědu? (Utváření psychodidaktických dovedností nutných ke konstruktivisticky pojaté výuce vlastivědy). In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000. s. 199-206. ISBN 80-85931-87-7. infoPIAGET, Jean. Psychologie inteligence. Vyd. 2., v nakl. Portál 1. Praha: Portál, 1999. 164 s. ISBN 80-7178-309-9. infoPIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Vyd. 2., v nakl. Portál 1. Praha: Portál, 1997. 143 s. ISBN 80-7178-146-0. infoHOLT, John. Jak se děti učí. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1995. 173 s. ISBN 80-901662-7-X. info

Garant

PhDr. Hana Filová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Hana Filová, Ph.D.