Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika 3 - AJ (ZS1MK_AD5A)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZS1MK_AD5A - Didaktika 3 - AJ, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

This course will review the background and development of teaching English to Young Learners(TEYL). The participants will analyse the YLs needs and they will suggest and examine appropriate approaches to TEYL. They will also explore, evaluate and adapt methodology and materials used for teaching YLs. They will review methods of evaluation and assessment suitable for YLs.Aims:to raise students awareness of basic principles of TEYLto design a series of lessons based on a topic, story or activityto present a project in Englishto use varied assessment tools

Osnova

Who is a young learner?Context: TEYL in the Czech RepublicHow children learn languages,needs analysisPlanning a syllabusDifferent approaches, role of English within the curriculumLong-term planningCLIL (Content and language integrated learning)Giving and getting feedback, monitoring progressAssessing YLsSchool-parents cooperation

Literatura

doporučená literaturaMOON, Jayne. Children learning English. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 2000. viii, 184. ISBN 0-435-24096-X. infoHALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992. 169 s. ISBN 0-582-07109-7. infoPINTER, Annamaria. Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press, 2006. xii, 180 s. ISBN 978-0-19-442207-9. infoneurčenoPHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993. 182 s. ISBN 0-19-437195-6. infoBREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992. 238 s. ISBN 0-14-081359-4. infoDUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991. 104 s. ISBN 0-333-35335-8. infoSCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991. 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info

Požadavky

ZS1MK_AD4B Didaktika 2 || ZS1MP_AD4B Didaktika 2 basic school experience

Garant

Mgr. Gabriela Oaklandová

Vyučující

Mgr. Naděžda Vojtková