Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Týmová práce, komunikace a řízení (C8995)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu C8995 - Týmová práce, komunikace a řízení, Přírodovědecká fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Kurz je zaměřen na rozvoj obecně uplatnitelných sociokulturních a manažerských dovedností potřebných pro manažerskou praxi.

Osnova

1. Sebepoznávání a poznávání druhých- Sebereflexe osobnosti (Metody prohlubování sebereflexe. Význam osobní historie. Struktura a dynamika osobnosti (temperament, charakter, výkonová motivace a aspirace).)- Vnímání a poznávání druhých lidí (První dojem. Empatie. Chyby a zkreslení při vnímání a poznávání druhých lidí.).2. Mezilidská komunikace- Verbální a neverbální komunikace (Řeč těla a její druhy. Cvičení na sociální percepci a neverbální komunikaci. Komunikační styly).- Umění naslouchat (Techniky argumentace a přesvědčování.).- Zpětná vazba v mezilidské komunikaci a její nácvik („Johariho okno“ – model osobnosti podle Joe Lufta a Harry Inghama. Pravidla zpětné vazby.).3. Skupinová dynamika- Týmová práce (Význam týmové práce. Sestavování týmu, výběr účastníků. Komunikace v týmu. Efektivita týmové spolupráce. Charakteristika a rozvoj tvůrčího klimatu ve skupině. Kreativní řešení problémů.).- Motivace (Motivační a demotivační faktory v pracovním procesu. Motivace a stimulace. Výkonová motivace, aspirace a aspirační úroveň. Potřeby jako zdroje motivace. Potřeba úspěchu a potřeba vyhnout se neúspěchu.).4. Selfmanagement- Prezentační dovednosti. (Praktické aspekty rétorických dovedností. Zásady úspěšné osobní prezentace.).- Techniky timemanagementu (Využívání osobního času. Prevence špatných návyků. Postup při stanovení, plánování a dosahování cílů. Pracovní typy podle M. Friedmana a R. Rosenmana. Důsledky rodinné výchovy (manipulační pověry – „drivers“ a jejich vliv na způsob řízení času)).- Stress management (Adaptace člověka v náročných životních situacích (stres a jeho vliv na výkonnost člověka). Chronický únavový syndrom, syndrom vyhoření, workoholismus. Zásady mentální hygieny, relaxační techniky.).5. Vybrané manažerské dovednosti- Pravidla úspěšného jednání s lidmi (Zásady komunikace v organizaci (horizontální a vertikální úroveň). Vedoucí pracovník a spolupracovníci – předkládání vlastního názoru a rozhodnutí, udělování kritiky a pochvaly, sdělování nepříjemných zpráv. Poradenská činnost. Vedení obtížných rozhovorů s lidmi (rozhovor na odchodnou, propouštění ze zaměstnání, disciplinární rozhovor, neplnění pracovních povinností, hodnotící rozhovor)).- Konflikty a jejich zvládání (Styly chování v konfliktních situacích. Způsoby zvládání konfliktů.).- Asertivita jako strategie jednání (Charakteristické znaky pasivního, agresivního, manipulativního a asertivního jednání. Příklady a jejich rozbor ve skupině. Asertivní práva a dovednosti.).6. Praktické dovednosti pro zaměstnání- Pracovní porada jako nástroj přímé komunikace s lidmi (Význam efektivní porady. Zásady efektivní porady (příprava - plán a sestavení programu, role předsedajícího, typy účastníků, pravidla vedení porady, shrnutí výsledků a formulace závěrů).)

Literatura

ŠULEŘ, Oldřich. Manažerské techniky. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2003. 152 s. ISBN 80-85839-87-3. infoHAYES, Nicky. Psychologie týmové práce :strategie efektivního vedení týmů. Translated by Pavla Císařová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 189 s. ISBN 80-7178-983-6. infoCOVEY, Stephen R. 7 návyků skutečně efektivních lidí :zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006. 342 s. ISBN 80-7261-156-9. infoKomunikace, argumentace, rétorika. Edited by Milan Klapetek. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 247 s. ISBN 978-80-247-2652-6. infoLEWIS, David. Tajná řeč těla. Translated by Jiří Rezek. Praha: Bondy, 2010. 255 s. ISBN 9788090447172. infoJak překonat nesouhlas :zásady vyjednávání s lidmi, s nimiž nelze vyjednávat. Edited by William Ury, Translated by Aleš Lisa. 5. vyd. Praha: Management Press, 2008. 129 s. ISBN 978-80-7261-192-8. infoPLAMÍNEK, Jiří. Jak řešit konflikty :27 pravidel pro efektivní vyjednávání. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 127 s. ISBN 80-247-1591-0. infoŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena . Rétorika: Vážnost mluveného slova. 2. aktualizované. Praha: Grada Publishing a. s., 2010. 231 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3031-8. infoČAKRT, Michal. Typologie osobnosti pro manažery :manažerské styly, rozhodování, komunikace, konflikty, týmová práce, time management a změny. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2009. 306 s. ISBN 978-80-7261-201-7. infoBĚLOHLÁVEK, František. Jak vést rozhovory s podřízenými pracovníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 133 s. ISBN 978-80-247-2313-6. info

Garant

Mgr. Jaromír Literák, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Mojmír Snopek