Předmět Inspiratorium pro učitele (XS020)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu XS020 - Inspiratorium pro učitele, Přírodovědecká fakulta, Masarykova univerzita (MU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cíle předmětu:Ukázat a seznámit studenty s širokou škálou témat, která souvisejí s učitelskou profesí: hodnocení žáků,jak zaujmout a udržet pozornost, možnosti metod neformální výuky, kreativita ve výuce apod. Konkrétní tématické zaměření jednotlivých hodin také záleží na zájmu studentů.Rozvinout dovednosti relevantní pro budoucí učitelské působení studentů, např. vysvětlovat látku, ovlivňovat atmosféru ve třídě nebo uvažovat koncepčně nad plánem výuky
Osnova
Jak zaujmout a udržet pozornostJak srozumitelně vysvětlovatmotivace, kreativita studentůMožnosti hodnocení studentů.Modely relevantní pro vyučování: Kolbův cyklus, "EDUCARE", Kirkpatrick four level scheme a jejich aplikace.Výuka založená na řešení problémů, použití šifer ve výuce, zážitková pedagogikaNeverbální komunikaceCílená skupinová zpětná vazba
Literatura
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004. 380 s. ISBN 80-7178-978-X. infoKOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 2. vyd. Kroměříž: Spirála, 2006. 286 s. ISBN 80-901873-7-4. infoROGERS, Carl R. Způsob bytí :klíčová témata humanistické psychologie z pohledu jejího zakladatele. Translated by Jiří Krejčí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998. 292 s. ISBN 80-7178-233-5. infoZlatý fond her :[výběr her a programů připravených pro kursy Prázdninové školy Lipnice]. Edited by Jan Hrkal - Radek Hanuš. Vyd. 3. Praha: Portál, 2002. 165 s. ISBN 80-7178-660-8. info
Požadavky
žádné
Garant
doc. RNDr. Zdeněk Bochníček, Dr.
Vyučující
Mgr. Vojtěch BendaMgr. Martin KřivánekMgr. Ondřej Přibyla