Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Geografické kurikulum (Z7011)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu Z7011 - Geografické kurikulum, Přírodovědecká fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Geografické kurikulum je určeno pro praxi škol, představuje vzdělávací program pro učební předmět zeměpis na střední škole. Tím je naplněna praxe vyspělých demokratických zemí, které ponechávají větší prostor školám pro určení postupů ve splnění požadavků označovaných jako standardy geografického vzdělávání. Současná praxe dominance učebních osnov a vybraných učebnic zeměpisu končí, proto se klade v tomto předmětu důraz na vypracování vlastního geografického kurikula (veškerá zkušenost žáka s učebním předmětem zeměpis na střední škole). Zahrnuje geografické národní standardy, kulturu vzdělávání dané školy, její vybavení, kvalitu personálu a okolí školy ( sociální, kulturní, politické atd.)Respektuje jak požadavky na národní úrovni, tak realitu školy a je permanentně podrobováno revizi a změnám. Jde především o dnes velmi žádaný školský vzdělávací plán/program zeměpisu pro gymnázia.

Osnova

1 úvod2 co je geografické kurikulum3 fyzická geografie4 humánní geografie5 lokální geografie6 regionální geografie7 environment, sustainability and security, citizenship8 Země a svět: krajiny a regiony9 geografie ČR10 geografie Evropy11 mimoevropské regiony12 geografie kultur13 shrnutí

Literatura

PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004. 380 s. ISBN 80-7178-978-X. infoPASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. 416 s. ISBN 80-7367-054-2. infoLearning to teach geography in the secondary school :a companion to school experience. Edited by David Lambert - David Balderstone. 2nd ed. London: Routledge, 2010. xxiii, 455. ISBN 9780203871683. infoLAMBERT, David a John MORGAN. Teaching geography 11-18 :a conceptual approach. 1st pub. Maidenhead: McGraw-Hill/Open University Press, 2010. xii, 180 s. ISBN 9780335234479. infoTeaching geography in secondary schools : a reader. Edited by Maggie Smith. 1st publ. London: RoutledgeFalmer, 2002. xx, 330 s. ISBN 0-415-26079-5. infoAspects of teaching secondary geography :prespectives on practice. Edited by Maggie Smith. 1st pub. London: RoutledgeFalmer, 2002. ixx, 361 s. ISBN 0-415-26086-8. infoRámcový vzdělávací program (msmt.cz)Anderson, L. W., Krathwohl, D. R ., Bloom B.S. eds. A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives, Complete, Longman Publishing Group, 2000, ISBN-13: 978-0321084057, 352 pp.Curriculum Development: Judith Howard, Department of Education, Elon University, Summer 2007 http://org.elon.edu/catl/documents/Curriculum Development.pdf

Požadavky

PROGRAM ( N - BI ) || PROGRAM ( N - EB ) || PROGRAM ( N - MA ) || PROGRAM ( N - CH ) || PROGRAM ( N - GK )

Garant

RNDr. Vladimír Herber, CSc.

Vyučující

doc. RNDr. Alois Hynek, CSc.RNDr. Vladimír Herber, CSc.