Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět ICT v geografickém vzdělávání (Z7150)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu Z7150 - ICT v geografickém vzdělávání, Přírodovědecká fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět se zabývá využitím současných komunikačních technologií v geografickém vzdělávání. Teoretická část obsahuje dva základní bloky. První je orientován na využití volně přístupných internetových zdrojů pro výuku základních geografických disciplin. Jsou prezentovány současné možnosti získávání, analýzy a vizualizace geografických dat. Je podán přehled zdrojů prostorově lokalizovaných dat a programového vybavení.Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět a vysvětlit podstatu základních metod využívaných při výuce geografie s využitím informačních technologií. Měl by být schopen kvalifikovaných rozhodnutí týkajících se přípravy vlastních úloh pro žáky, aplikací metod ICT.

Osnova

V praktické části studenti samostatně řeší úkoly podle vzorových cvičení jejich náplní je práce s databázemi geografických dat prostřednictvím jednoduchých dotazovacích jazyků (např. IRIS), tvorba tematických map (VISITview). Cvičení jsou zaměřena především na problematiku globálních změn a globálního mapování v základních geografických disciplínách (např. klimatologie, hydrologie, geomorfologie s aplikacemi na geografické vzdělávání).Druhý blok je orientován na praktické využívání geoinformačních technologií (GT) při prezentaci současných problémů v globálním, regionálním i místním měřítku: Jsou prezentovány možnosti využívání GT v geografickém vzdělávání a dále při řešení vybraných problémů z oblasti základních geografických disciplínPraktická cvičení využívají technologií GIS a dálkového průzkumu Země. Jednotlivá cvičení jsou vytvořena s důrazem na samostudium a individuální formy výuky.

Literatura

MARTIN, Fred. E-geography :using ICT in quallity geography. Sheffield: Geographical Association, 2006. 160 s. ISBN 1-84377-170-5. infoWAHLA, Arnošt. Geografické, kartografické a geoinformatické vzdělávání s podporou webových zdrojů informací. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. 75 s. ISBN 80-7368-143-9. infoZOUNEK, Jiří . Využití internetu v učitelské praxi. In Raadce učitele. Praha: Raabe, 2003. s. 1-26, 28 s. Raadce učitele. ISBN 80-86307-04-2. infoPARKINSON, Claire L. Earth from above :using color-coded satellite images to examine the global environment. Sausalito, Calif.: University Science Books, 1997. xiii, 175. ISBN 0-935702-41-5. infoHAGGETT, Peter. Geography :a global synthesis. 1st pub. Harlow: Prentice Hall, 2001. xxi, 833 s. ISBN 0-582-32030-5. infoHARRIES, John E. Earthwatch the climate from space. Chichester: John Wiley & Sons, 1994. 216 s. ISBN 0-13-223843-8. info

Požadavky

Z7011 Geografické kurikulum || NOW ( Z7011 Geografické kurikulum )Předpokládá se znalost následujících disciplín: Statistické metody v geografii, Geoinformační technologie, Dálkový průzkum Země.

Garant

RNDr. Vladimír Herber, CSc.

Vyučující

RNDr. Vladimír Herber, CSc.