Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obchod: současné trendy, geografické aspekty (ZD312)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZD312 - Obchod: současné trendy, geografické aspekty, Přírodovědecká fakulta, Masarykova univerzita (MU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Předmět se zabývá současnými trendy v maloobchodě ve světovém a regionálním měřítku, a to jak z pohledu ekonomicko-geografických aspektů, tak i v širším multidisciplinárním okruhu řešených otázek (sociologie, urbanismus, logistika ad.). Ke stěžejním řešeným otázkám v rámci přednášek patří zejména problematika geografických interakcí internacionalizace a globalizace maloobchodu. Formou časoprostorové analýzy budou studenti seznámeni s hlavními principy prostorového uspořádání maloobchodní sítě včetně moderních urbánních aplikací.Na konci kurzu bude student schopen:- porozumět současným relevantním trendům ve vývoji maloobchodu na různých stupních jeho prostorového hierarchického uspořádání,- využít získané informace pro decizní sféru na úseku veřejné správy.

Osnova

1. Historicko-geografické aspekty vývoje maloobchodu (retailingu).2. Současná terminologie, evropský versus americký systém.3. Základní charakteristiky současného retailingu.4. Koncentrace a integrace maloobchodu.5. Internacionalizace maloobchodu, case study vybraných globálních hráčů.6. Územní development a regulace maloobchodních aktivit, legislativní rámec .7. Závěr, shrnutí poznatků.

Literatura

SZCZYRBA, Zdeněk. Maloobchod v ČR po roce 1989 :vývoj a trendy se zaměřením na geografickou organizaci. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. 126 s. ISBN 80-244-1274-8. infoSZCZYRBA, Zdeněk. Geografie obchodu :se zaměřením na současné trendy v maloobchodě. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. 90 s. ISBN 80-244-1453-8. info

Garant

doc. RNDr. Antonín Věžník, CSc.

Vyučující

doc. RNDr. Zdeněk Szczyrba, Ph.D.doc. RNDr. Václav Toušek, CSc.