Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Literatura a holocaust (KAA / 9LAH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / 9LAH - Literatura a holocaust, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Historický antisemitismus a holocaust.Teorie traumatu a její aplikace na holocaustová studia.Etické a estetické problémy zobrazení holocaustuZobrazení jednotlivých fází genocidy v literatuře - rasová diskriminace, transporty, ghetta, koncentrační táboryPohled na holocaust z perspektivy obětí, pachatelů a přihlížejícíchAutenticita versus imaginace v holocaustové literatuřeŽánrová a naratologická diverzita ve způsobech ztvárnění holocaustuPostholocaustová generace spisovatelů. Intergenerační a transgenerační přenos traumatu

Literatura

Franklin, Ruth. A Thousand Darkness. Lies and Truth in Holocaust Fiction. Oxford and New York: Oxford University Press, 2011. Sicher, Efraim. Breaking Crystal. Writing and Memory after Auschwitz. Urbana: University of Illinois Press, 1998. Ezrahi, Sidra DeKoven. By Words Alone: The Holocaust in Literature. Chicago: University of Chicago Press, 1980. Berger, Alan L. Crisis and Covenant: The Holocaust in American Jewish Fiction. Albany, N.Y.: State University of New York Press, 1985. Hirsch, Marianne. Family Frames: Photography, Narrative, and Postmemory. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1997. Vice, Sue. Holocaust Fiction. Abingdon, New York: Routledge, 2010. Kremer, S. Lillian, ed. Holocaust Literature. An Encyclopedia of Writers and Their Work. Vol. 1: Agosin to Lentin. New York and London: Routledge, 2003. ISBN 0415929857. Kremer, S. Lillian, ed. Holocaust Literature. An Encyclopedia of Writers and Their Work. Vol. 2: Lerner to Zychlinsky. New York and London: Routledge, 2003. Grimwood, Marita. Holocaust Literature of the Second Generation. Palgrave Macmillan 2007. Berger, Alan L. Children of Job: American Second-Generation Witnesses to the Holocaust. Albany, N.Y.: State University of New York Press, 1997. Hass, Aaron. In the Shadow of the Holocaust. The Second Generation. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. Rosen, Alan. Literature of the Holocaust. Cambridge: Cambridge University Press, 2011. Adams, Jenni. Magic Realism in Holocaust Literature: Troping the Traumatic Real. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2011. Schwarz, Daniel. R. Imagining the Holocaust. New York: St. Martin s Press, 2000. Kolář, Stanislav, Zuzana Buráková a Katarína Šandorová. Reflections of Trauma in Selected Works of Postwar American and British Literature. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2010. Kolář, Stanislav. Seven Responses to the Holocaust in American Fiction. Šenov u Ostravy: Ostravská univerzita, Tilia, 2004. Flanzbaum, Hilene. The Americanization of the Holocaust. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1999. Hirsch, Marianne. The Generation of Postmemory. Columbia University Press, 2012. Langer, Lawrence L. The Holocaust and the Literary Imagination. New Haven and London: Yale University Press, 1975. Sicher, Efraim. The Holocaust Novel. New York and London: Routledge, 2005. Hungerford, Amy. The Holocaust of Texts: Genocide, Literature, and Personification. Chicago and London: University of Chicago Press, 2003. Caruth, Cathy, ed. Trauma. Explorations in Memory. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 1995. Kremer, S. L. Witness through the Imagination. Jewish American Holocaust Literature. Detroit: Wayne State University Press, 1989. Young, James E. Writing and Rewriting the Holocaust. Narrative and the Consequence of Interpretation. Bloomington and Indianopolis: Indiana University Press, 1988. Lang, Berel., ed. Writing and the Holocaust. New York: Holmes and Meier, 1988. LaCapra, Dominick. Writing History, Writing Trauma. Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press, 2001.

Požadavky

Další požadavky na studenta: Student předloží seminární práci v rozsahu 8-10 normostran, v níž analyzuje vybrané literární dílo zobrazující holocaust. Zároveň v ní prokáže schopnost zařazení díla do historického a literárního kontextu

Garant

doc. PhDr. Stanislav Kolář, Dr.