Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika výuky angličtiny pro dospělé (KAA / ADOSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / ADOSP - Metodika výuky angličtiny pro dospělé, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Hlavní zásady vzdělávání dospělých (Motivace, obavy a očekávání studentů jazykových kurzů).2. Analýza potřeb a její využití při přípravě tematického plánu.3. Hlavní rozdíly mezi výukou všeobecné a obchodní angličtiny. (Typologie studentů, rozdíly v jejich praktických potřebách při aktivním využití angličtiny. Výběr učebních materiálů).4. Analýza potřeb - případová studie.5. Tématický plán a stavba výukové jednotky (Hlavní zásady, Praktické použití s ukázkami a následným rozborem).6. Příprava kurzu a příprava na výuku - praktický nácvik s ukázkami.7. Organizace výuky, volba a použití vhodných učebních materiálů.8. Práce s učebními materiály během výuky - praktický seminář.9. Výběr a použití autentických materiálů (internet, multimedia, firemní literatura?)10. Jak učit slovní zásobu? (prezentace, personifikace, transfer, nácvik a opakování).11. Jak učit gramatiku? (prezentace, personifikace, transfer, nácvik a opakování).12. Jak učit konverzaci, poslech a písemný projev? (Praktické ukázky aktivit a cvičení. Je poslech důležitý? (Korekce chyb a zpětná vazba studentům).13. Interaktivita během výuky (Aktivita lektora, aktivita studenta. Zapojení studentů do výuky). - praktický seminář.

Získané způsobilosti

Studenti se připravují na výuku kurzů pro dospělé. Osvojí si základní dovednosti potřebné k sestavení kvalitní analýzy potřeb, metodického plánu a užití vhodných učebních materiálů. Student se prakticky formou pozorování ukázek a nácviku výuky připravuje pro praxi a snaží se o úspěšné zvládnutí přípravy na výuku a tvorby tematického plánu kurzu.

Literatura

WILBERG, P., LEWIS, M. Business English. London: LTP, 1992. NORMAN, D., LEVIHN, U. Communicative Ideas. London: LTP, 1986. BRIEGER, N., SWEENEY, S. Early Language of Business English. Hertfordshire: Prentice Hall, 1997. RINVOLUCRI, M. Grammar Games. Oxford: Oxford University Press, 1994. LEWIS, M. Implementing the Lexical Approach. Hove: LTP, 1997. TAILOR, L. International Express. Oxford: Oxford University Press, 2001. OXENDEN, C. New English File. Oxford: Oxford University Press, 2006. TANNER, R., GREEN, C. Tasks for Teacher Education. Harlow: Longman, 1998. FRENDO, E. Teach Business English. Harlow: Pearson Education Limited, 2005. HAMER, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education Limited, 2007.

Požadavky

1. Praktická ukázka výuky dle zadání (oblast slovní zásoby, gramatický jev, práce s textem).2. Seminární práce - zpracování případové studie (rozsah 2-3 strany A4).3. Ústní zápočet.

Garant

Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.