Předmět Čtení s porozuměním (KAA / BACSP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / BACSP - Čtení s porozuměním, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. - 2. The reading process, steps to good comprehension, reading strategies - understanding main ideas and understanding the text as a whole, retrieving specific information.3. - 4. Predicting and applying hypotheses about the text.5. - 6. Understanding text organisation, interpreting purpose of sentences and paragraphs, patterns of paragraph organization, identifying clues to text structure, context clue exercises.7. - 8. Inferring and dealing with difficult vocabulary, understanding figurative language.9. - 10. Distinguishing between facts and opinions, understanding and interpreting writer's attitudes.11. - 12. Logical fallacies, evaluating the text.13. The reader's responsibility, typical techniques of testing reading skills.
Získané způsobilosti
Studenti si osvojí vlastnosti aktivního čtenáře, který pouze nedekóduje izolované významy slov, ale je si vědom cíle procesu čtení. Získají schopnost zvolit strategii odpovídající účelu čtení textu, např. "scanning", "skimming" či podrobné čtení, a tak číst efektivněji. Osvojí si schopnost formulovat hypotézy o obsahu textu. Naučí se chápat vztahy mezi slovy, větami a odstavci a dedukovat významy neznámých slov z kontextu, z jejich podoby apod.
Literatura
britské a americké deníky a časopisy (Times, Newsweek, National Geographic aj.). PYE, D. - GREENALL, S. CAE Reading Skills. Cambridge: CUP, 1996. MILAN, D. Developing Reading Skills. New York: McGraw-Hill, Inc., 1983. DAVIES, F. Introducing Reading. London: Penguin Books Ltd, 1995. HARRISON, M. Key Reading Skills for CAE. London: Macmillan Publishers Ltd, 1994.
Požadavky
1. 80% účast v semináři.2. Průběžné plnění zadaných úkolů.3. Složení testu ověřující dosažený stupeň dovedností rozvíjených v semináři, kritérium úspěšnosti: 70 % z maximálního počtu bodů.
Garant
PhDr. Stella Nangonová
Vyučující
PhDr. Stella Nangonová