Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Čtení s porozuměním (KAA / BACSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / BACSP - Čtení s porozuměním, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. - 2. The reading process, steps to good comprehension, reading strategies - understanding main ideas and understanding the text as a whole, retrieving specific information.3. - 4. Predicting and applying hypotheses about the text.5. - 6. Understanding text organisation, interpreting purpose of sentences and paragraphs, patterns of paragraph organization, identifying clues to text structure, context clue exercises.7. - 8. Inferring and dealing with difficult vocabulary, understanding figurative language.9. - 10. Distinguishing between facts and opinions, understanding and interpreting writer's attitudes.11. - 12. Logical fallacies, evaluating the text.13. The reader's responsibility, typical techniques of testing reading skills.

Získané způsobilosti

Studenti si osvojí vlastnosti aktivního čtenáře, který pouze nedekóduje izolované významy slov, ale je si vědom cíle procesu čtení. Získají schopnost zvolit strategii odpovídající účelu čtení textu, např. "scanning", "skimming" či podrobné čtení, a tak číst efektivněji. Osvojí si schopnost formulovat hypotézy o obsahu textu. Naučí se chápat vztahy mezi slovy, větami a odstavci a dedukovat významy neznámých slov z kontextu, z jejich podoby apod.

Literatura

britské a americké deníky a časopisy (Times, Newsweek, National Geographic aj.). PYE, D. - GREENALL, S. CAE Reading Skills. Cambridge: CUP, 1996. MILAN, D. Developing Reading Skills. New York: McGraw-Hill, Inc., 1983. DAVIES, F. Introducing Reading. London: Penguin Books Ltd, 1995. HARRISON, M. Key Reading Skills for CAE. London: Macmillan Publishers Ltd, 1994.

Požadavky

1. 80% účast v semináři.2. Průběžné plnění zadaných úkolů.3. Složení testu ověřující dosažený stupeň dovedností rozvíjených v semináři, kritérium úspěšnosti: 70 % z maximálního počtu bodů.

Garant

PhDr. Stella Nangonová

Vyučující

PhDr. Stella Nangonová