Předmět Angličtina ve sféře podnikání 2 (KAA / BASP2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / BASP2 - Angličtina ve sféře podnikání 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod2. Etika v podnikání.3. Podnikání jako ekonomická činnost. Prezentace názorů. Vyjednávací strategie.4. Fyzické a právnické osoby. Osobnost podnikatele. Obchodní prognózování. Rozhodování.5. Začátek podnikání. Podnikatelský záměr. Asertivní chování při obchodních jednáních.6. Organizace. Organizační systémy a schémata. Struktury vrcholového managementu.7. Integrace.8. - 10. Zaměstnanci. Práce a motivace. Sociální zabezpečení. Odbory. Cesty k zaměstnání. Nezaměstnanost.11. Právní formy podnikání. Společnosti a společnictví. Družstva.12. Britské a americké firmy. Jiné typy organizace.13. Test.
Získané způsobilosti
Student získává schopnost orientovat se v mikroekonomických tématech. Osvojuje si znalost odborné terminologie týkající se podnikání, organizace firem, právních forem podnikání a problematiky zaměstnanců, a dokáže interpretovat odborný text. Student je způsobilý diskutovat zásady etiky v obchodním světe a aplikuje odborné poznatky při řešení případových studií. Studenti prezentují nejen referáty vycházející z probírané látky, ale také i aktuality z obchodního světa.
Literatura
DUCKWORTH, M.; TURNER, R. Business Result (Upper-Intermediate). Oxford: OUP, 2008. DYČKOVÁ, J. NEUMANNOVÁ, O. English for Bankers. Radix, 1995. MACKENZIE, I. English for Business Studies. Cambridge: CUP, 1997. MACKENZIE, I. English for Business Studies. A course for Business Studies and Economics students. Third Edition. Cambridge: CUP, 2010. ČAPKOVÁ, H. a kol. English for Economists. Praha: Ekopress, 2000. KAFTAN, M., HORÁKOVÁ, L. English in Economics. Praha: Karolinum, 1996. MASCULL, B. Key Words in Business. London: Collins Cobuild, 1996. COTTON, D, FALVEY, D., KENT, S. Market Leader - New Edition (Upper-Intermediate Business English). Harlow: Longman, 2001. DUBICKA, I., O KEEFFE. Market Leader (Advanced). Harlow: Longman, 2006. KAFTAN, M. Modern Business English in Enterprise. Praha: Leda, 2001. ALLISON, J.; TOWNEND, J.; EMMERSON, P. The Business, (Advanced). Macmillan, 2008. ALLISON, J.; TOWNEND, J.; EMMERSON, P. The Business, (Upper-Intermediate). Macmillan, 2008. NORMAN, S. We re in Business. Harlow: Longman, 1983.
Požadavky
Předmět je vyučován v angličtině. Vyžaduje se aktivní 90% účast studentů na seminářích podložená samostatnou domácí přípravou a příprava referátu na zadané téma. Podmínkou úspěšného absolvování předmětu je dosažení minimálně 70 % u písemného testu.
Garant
Mgr. Ivana Řezníčková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Ivana Řezníčková, Ph.D.Mgr. Ivana Řezníčková, Ph.D.