Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Jazyk administrativy a obchodu (KAA / BJAO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / BJAO - Jazyk administrativy a obchodu, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Administrativní styl a jeho žánry, specifické rysy obchodní angličtiny.2. - 3. Podnikání jako ekonomická činnost, podnikatel a podnikatelský záměr, obchodní plán.4. - 5. Organizace firmy a struktury managementu, zaměstnanci, pracovní smlouvy.6. - 7. Marketing: cílený marketing, marketingový plán, průzkum trhu, marketingové strategie.8. - 9. Obchodní rejstřík, britské a americké firmy, společenství a společnosti.10. - 11. Výroba a výrobky, typy zboží a jejich technické parametry, distribuce.12. - 13. Řízení firmy, reklama a propagace.

Získané způsobilosti

Student získává přehled o nejdůležitější terminologii v praktických oblastech života. Disponuje rovněž znalostmi, které se týkají psaného projevu v daných oblastech (konkrétně v oblasti administrativy, ekonomie a práva) a dokáže interpretovat odborný text. Student pracuje s odbornou literaturou a dané poznatky aplikuje při analýze zadaných textů i tvorbě vlastních textů. Student rovněž získává schopnost orientovat se v odborném diskurzu při jeho poslechu a aktivně používá odbornou terminologii při konverzaci.

Literatura

A Concise Dictionary of Business. Oxford: OUP, 1990. DUCKWORTH, M.; TURNER, R. Business Result (Upper-Intermediate). Oxford: OUP, 2008. MACKENZIE, I. English for Business Studies. Cambridge: CUP, 1997. ČAPKOVÁ, H. a kol. English for Economists. Praha: Ekopress, 2000. KAFTAN, M., HORÁKOVÁ, L. English in Economics. Praha: Karolinum, 2001. MASCULL, B. Key Words in Business. London: Collins Cobuild, 1996. Magazines, newspapers. COTTON, D, FALVEY, D., KENT, S. Market Leader - New Edition (Upper-Intermediate Business English). Harlow: Longman, 2001. DUBICKA, I., O KEEFFE. Market Leader (Advanced). Harlow: Longman, 2006. KAFTAN, M. Modern Business English in Enterprise. Praha: Leda, 2001. LEO JONES, R., A. New International Business English. Cambridge: CUP, 1996. REJHAROVÁ, V., SKÁLOVÁ, E. Příručka anglického obchodního stylu. Praha: Academia, 1981. ALLISON, J.; TOWNEND, J.; EMMERSON, P. The Business, (Advanced). Macmillan, 2008. ALLISON, J.; TOWNEND, J.; EMMERSON, P. The Business, (Upper-Intermediate). Macmillan, 2008. NORMAN, S. We re in Business. Harlow: Longman, 1983.

Požadavky

Předmět je zakončen zápočtem, který je studentům udělen za aktivní účast v semináři a odpovídající domácí přípravu do výuky: četba a analýzy zadaných textů, tvorba vlastních textů dle zadání, studium doporučené literatury.Znalosti a dovednosti, které si studenti v předmětu osvojí, jsou ověřovány v rámci souborné zkoušky specializační linie ´Angličtina pro administrativu a obchod´ - KAA/BSZA.

Garant

Mgr. Renata Tomášková, Dr.

Vyučující

Mgr. Renata Tomášková, Dr.