Předmět Didaktika angličtiny 1 (KAA / CDA1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / CDA1 - Didaktika angličtiny 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
pro základní školy1. Úvod do disciplíny. Terminologie. Osobnost učitele a žáka.2. Motivace a úspěch v učebním procesu. Učební styly a strategie.3. Diachronní přehled metod a přístupů k výuce jazyka.4. Moderní vyučovací metody, techniky.5. Pedagogická komunikace verbální a neverbální. Školní třída. Interakce učitel a žák.6. Učební pomůcky.pro střední školy1. Základní terminologie. Současné trendy, metody a přístupy (komunikativní přístup, přímá metoda, projektová výuka, práce na stanovištích, "warm-upové" aktivity).2. Žák jako účastník procesu učení.3. Učitel a jeho role ve výuce angličtiny.4. Sociální formy, organizace hodiny, heterogenní skupiny, vnitřní diferenciace.5. Materiály - funkce, výběr a hodnocení učebnice, audiovizuální prostředky, doplňkové materiály.6. Společný evropský referenční rámec pro jazyky.7. Rámcový vzdělávací program - školní vzdělávací program - plán hodiny - stanovování cílů.8. Proces výuky ( "presentation - practice").9. Proces výuky 2 ("testing"). Zpětná vazba.
Literatura
UR, P. A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. BETÁKOVÁ, L. Angličtina učitele angličtiny. Plzeň: Fraus, 2006. RICHARDS, J. C. - RODGERS, T. S. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. MOTHEJZÍKOVÁ, J. Conducting an English Lesson in English. Praha: J. Kanzelsberger, 1992. LIGHTBOWN, P. M. - SPADA, N. How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press, 1993. Scrivener, J. Learning Teaching. London: Macmillan, 2011. HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman, 2004.
Požadavky
pro základní školyPrezentace aktivizačního cvičení před třídou nebo zpracování písemného referátu na zadané téma. Aktivní účast v diskusích na seminářích. Založení portfolia reflektujícího metodickou aktivitu studenta (podrobné informace se studenti dozví na prvním semináři).pro střední školyAktivní účast na cvičeních, prezentace "warm-upové" aktivity, vypracování didaktického testu a plánu hodiny.
Garant
Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.Mgr. Eva Lorencovičová