Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika angličtiny 1 (KAA / CDA1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / CDA1 - Didaktika angličtiny 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

pro základní školy1. Úvod do disciplíny. Terminologie. Osobnost učitele a žáka.2. Motivace a úspěch v učebním procesu. Učební styly a strategie.3. Diachronní přehled metod a přístupů k výuce jazyka.4. Moderní vyučovací metody, techniky.5. Pedagogická komunikace verbální a neverbální. Školní třída. Interakce učitel a žák.6. Učební pomůcky.pro střední školy1. Základní terminologie. Současné trendy, metody a přístupy (komunikativní přístup, přímá metoda, projektová výuka, práce na stanovištích, "warm-upové" aktivity).2. Žák jako účastník procesu učení.3. Učitel a jeho role ve výuce angličtiny.4. Sociální formy, organizace hodiny, heterogenní skupiny, vnitřní diferenciace.5. Materiály - funkce, výběr a hodnocení učebnice, audiovizuální prostředky, doplňkové materiály.6. Společný evropský referenční rámec pro jazyky.7. Rámcový vzdělávací program - školní vzdělávací program - plán hodiny - stanovování cílů.8. Proces výuky ( "presentation - practice").9. Proces výuky 2 ("testing"). Zpětná vazba.

Literatura

UR, P. A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. BETÁKOVÁ, L. Angličtina učitele angličtiny. Plzeň: Fraus, 2006. RICHARDS, J. C. - RODGERS, T. S. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. MOTHEJZÍKOVÁ, J. Conducting an English Lesson in English. Praha: J. Kanzelsberger, 1992. LIGHTBOWN, P. M. - SPADA, N. How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press, 1993. Scrivener, J. Learning Teaching. London: Macmillan, 2011. HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow: Longman, 2004.

Požadavky

pro základní školyPrezentace aktivizačního cvičení před třídou nebo zpracování písemného referátu na zadané téma. Aktivní účast v diskusích na seminářích. Založení portfolia reflektujícího metodickou aktivitu studenta (podrobné informace se studenti dozví na prvním semináři).pro střední školyAktivní účast na cvičeních, prezentace "warm-upové" aktivity, vypracování didaktického testu a plánu hodiny.

Garant

Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.Mgr. Eva Lorencovičová