Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Gramatika 2 (KAA / KGRA2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / KGRA2 - Gramatika 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Přídavné jméno jako slovní druh, jeho funkce a postavení ve větě, stupňování příd. jmen.2. Zájmeno: jeho postavení a funkce ve větě; zájmena osobní, přivlastňovací, dvojí genitiv.3. Zájmena zvratná a zdůrazňovací.4. Zájmena ukazovací.5. Zájmena tázací a neurčitá.6. Funkce a postavení příslovcí ve větě, stupňování příslovcí.7. Příslovce neodvozená od příd. jmen, slovotvorné vztahy mezi přídavnými jmény a příslovci.8. Číslovky základní.9. Číslovky řadové a násobné.10. Určité a neurčité číslovky.11. Základní početní úkony.12. Základní algebraické výrazy.13. Předložky, odlišnosti v pojetí českých a anglických předložek.

Získané způsobilosti

Student rozvíjí již stávající jazykové dovednosti z oblasti morfologie a dále je rozvíjí v oblasti morfologie adjektiva, adverbia, zájmen, číslovek a předložek: student si osvojuje základní terminologii morfologie současné angličtiny a dokáže provést komplexní morfologickou analýzu jednoduché věty z hlediska zmíněných gramatických kategorií substantiva. Student si nacvičuje dovednost konfrontovat angličtinu s češtinou z perspektivy morfologie.

Literatura

MARTINET, A. V., THOMSON, A. J. A Practical English Grammar. Exercises 1, 2. Oxford: OUP, 1991. GREENBAUM, S., QUIRK, R. A Student s Grammar of the English Language. London: Longman, 1990. HAIS, K. Anglická mluvnice. Praha: SPN, 1991. nullWEBEROVÁ, M. Anglická morfologie IV. Ostrava, 2004. Carter, R., McCarthy, M. Cambridge Grammar of English: A Comprehensive Guide: Spoken and Written English: Grammar and Usage. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ALEXANDER, L.G. Longman English Grammar. London, 1988. BIBER, D., JOHANSSON, S., LEECH,G., CONRAD, S., FINEGAN, E. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow, 1999. DUŠKOVÁ, L. a kol. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 1994. STRNADOVÁ, Z. Professional English Grammar Book. Praha, 1996.

Požadavky

Rozsah konzultací a soustředění:1. úvodní tutoriál v prvním týdnu výuky v rozsahu 2 vyučovacích hodin: setkání s vedoucím kombinovaného studia a tutorem, stanovení studijního plánu včetně stanovení termínu odevzdání samostatné práce (POTů);2. kontrolní tutoriál v průběhu semestru v rozsahu 2 vyučovacích hodin: konzultace s tutorem, diskuze nad vybranými problémy, vyhodnocení úkolů zadaných v rámci opory;3. závěrečný tutoriál v rozsahu 2 vyučovacích hodin, vyhodnocení úkolů z předešlého tutoriálu, kontrolní test;4. přímá výuka má rozsah 6 vyučovacích hodin, samostudium 30 hodin (viz Časový plán);5. forma konzultací: elektronická pošta, telefon, klasická osobní konzultace dle konzultačních hodin tutora.Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studenta:Po prostudování studijní opory zpracuje student jednotlivé korespondenční úkoly, které jsou součástí klíčových slov dané opory. Prostudováním zadaných témat se student připraví na společnou diskuzi v rámci tutoriálu. Charakteristika studijní literatury a studijních pomůcek:Viz studijní opora KÁŇOVÁ, J., WEBEROVÁ, M. Anglická morfologie III. WEBEROVÁ, M. Anglická morfologie IV.Požadavky k zápočtu :Zápočet je studentovi udělen za vyhovující výsledek písemného testu (požaduje se úspěšnost minimálně 75%, nabízí se jeden opravný termín), který prověří znalosti samostatným studiem zadané odborné literatury. Je vyžadováno vypracování zadaných POTů a jejich zaslání elektronickou poštou tutorovi ve stanoveném termínu.

Garant

Mgr. Gabriela Zapletalová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Tereza GuziurováMgr. Gabriela Zapletalová, Ph.D.Mgr. Tereza GuziurováMgr. Gabriela Zapletalová, Ph.D.