Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika anglického jazyka 1 (KAA / NDAJ1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / NDAJ1 - Didaktika anglického jazyka 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do disciplíny. Terminologie.2. Diachronní přehled metod a přístupů k výuce jazyka3. Školní třída. Moderní vyučovací metody, techniky a strategie.4. Osobnost učitele a žáka. Učební styly a strategie.5. Motivace a úspěch v učebním procesu.6. Jazykové vs. komunikativní kompetence. Pedagogická komunikace verbální a neverbální.7. Písně a hry ve výuce angličtiny8. Interakce učitel a žák.9. Učební pomůcky10. Testování a hodnocení11. Rozvoj lingvistických dovedností: výuka výslovnosti12. Rozvoj lingvistických dovedností: výuka slovní zásoby13. Rozvoj lingvistických dovedností: výuka gramatiky

Získané způsobilosti

Student demonstruje způsoby výuky jazykových prostředků, diskutuje na základě nabytých poznatků o metodách výuky angličtiny. Srovná psychologické směry a historické přístupy k výuce jazyka v minulosti, respektuje specifické potřeby žáků.

Literatura

Ur, P. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ARNDT, V., HARVEY, P., NUTTALL, J. Alive to Language. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. Richards, J., Rodgers, T. Approaches and Methods in Language Teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press, 2001. Mothejzíková, J. Conducting an English Lesson in English. Praha: Jan Kanzelsberger, 1992. BATSTONE, R. Grammar. Oxford: Oxford Univesity Press, 1994. DALTON, Ch., SEIDLHOFER, B. Pronunciation. Oxford: Oxford University Press, 1994. Harmer, J. The Practice of English Language Teaching. London: Longman, 2001. Rod, E. The Study of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1996. ELLIS, R. Understanding Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1986. CARTER, R., McCARTHY, M. Vocabulary and Language Teaching. London: Longman, 1998.

Požadavky

Předmět je vyučován v anglickém jazyce a zakončen zápočtem. Zápočet je podmíněn:1. 80 % účastí na přednáškách a seminářích2. prezentací krátkého didaktického celku před fiktivní třídou (tzv. microteaching v délce 20 - 30 minut) a zúčastní se analýzy videonahrávky jeho prezentace. 3. 75 % úspěšností v testu z tzv. classroom English4. předložením metodického portfolia

Garant

Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.