Předmět Tvorba materiálů pro jazykovou výuku (KAA / NTMJV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / NTMJV - Tvorba materiálů pro jazykovou výuku, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do problematiky a zadání úkolů.2. - 3. Příprava různých druhů písemných cvičení a testů; rozdíl mezi nimi.4. - 5. Příprava krátkých textů a jak jim dodat na přitažlivosti.6. - 7. Adaptace her pracujících s texty na potřeby skupiny žáků určitého věku a úrovně znalostí.8. - 9. Možné využití a příprava přehledů, schémat a tabulek na meotarových fóliích.10. Možné využití a příprava flashcards a podobných pomůcek ve výuce.11. Zdroje a využití obrázků při výuce skupin různého věku a techniky kreslení jednoduchých obrázků.12. - 13. Prezentace a hodnocení připravených materiálů.
Získané způsobilosti
Studenti prakticky aplikují teoretické poznatky z předmětu Didaktika výuky anglického jazyka. Dokáží připravit textové i vizuální pomůcky k výuce. Osvojí si schopnost zjistit, jaké materiály jejich žáci potřebují, jak je připravit a jak připravené materiály efektivně využít. Osvojí si zásady prezentace a řízení diskuse. Analyzují a posuzují materiály připravené jejich kolegy, čímž rozvíjejí získané schopnosti.
Literatura
GRELLET, F. Developing Reading Skills. Cambridge. CUP, 1992. WRIGHT, A. Pictures for Language Learning. Cambridge: CUP, 1990. GERNGROSS, G., PUCHTA, H. Pictures in action. Hemel Hampstead: Prentice Hall International, 1992. HUGHES, A. Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP, 1991. MALACH, J., MIKOŠEK, M. Tvorba a užití didaktických médií. Ostrava: PdF OU, 2004. HADFIELD, J. and C. Writing Games. Walton-on-Thames: Nelson, 1990.
Požadavky
Vyžaduje se 80% aktivní účast na seminářích. Každý student si vybere jeden textový materiál a jednu vizuální pomůcku na téma podle vlastního výběru a zpracuje je. Podmínkou udělení zápočtu je příprava těchto materiálů po konzultaci s vyučujícím a jejich představení ve třídě, spolu s popisem jejich metodického využití a řízení následné diskuse; předložení portfolia.
Garant
Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.PhDr. Stella Nangonová