Předmět Didaktika anglického jazyka 1 (KAA / SDAJ1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / SDAJ1 - Didaktika anglického jazyka 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do disciplíny. Terminologie.2. Diachronní přehled metod a přístupů k výuce jazyka.3. Školní třída. Moderní vyučovací metody, techniky a strategie.4. Osobnost učitele a žáka. Učební styly a strategie.5. Motivace a úspěch v učebním procesu.6. Jazykové vs. komunikativní kompetence. Pedagogická komunikace verbální a neverbální.7. Písně a hry ve výuce angličtiny.8. Interakce učitel a žák.9. Učební pomůcky.10. Testování a hodnocení.11. Rozvoj lingvistických dovedností: výuka výslovnosti.12. Rozvoj lingvistických dovedností: výuka slovní zásoby.13. Rozvoj lingvistických dovedností: výuka gramatiky.
Získané způsobilosti
Student demonstruje způsoby výuky jazykových prostředků, diskutuje na základě nabytých poznatků o metodách výuky angličtiny. Srovná psychologické směry a historické přístupy k výuce jazyka v minulosti, respektuje specifické potřeby žáků.
Literatura
UR, P. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. ARNDT, V., HARVEY, P., NUTTALL, J. Alive to Language. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. RICHARDS, J., RODGERS, T. Approaches and Methods in Language Teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press, 2001. MOTHEJZÍKOVÁ, J. Conducting an English Lesson in English. Praha: J. Kanzelsberger, 1992. BATSTONE, R. Grammar. Oxford: Oxford Univesity Press, 1994. DALTON, Ch., SEIDLHOFER, B. Pronunciation. Oxford: Oxford University Press, 1994. HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. London: Longman, 2001. ROD, E. The Study of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1996. ELLIS, R. Understanding Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1986. CARTER, R., McCARTHY, M. Vocabulary and Language Teaching. London: Longman, 1998.
Požadavky
Předmět je vyučován v anglickém jazyce a zakončen zápočtem. Zápočet je podmíněn:1. 80 % účastí na přednáškách a seminářích,2. prezentací krátkého didaktického celku před fiktivní třídou (tzv. microteaching v délce 20 - 30 minut) a zúčastní se analýzy videonahrávky jeho prezentace,3. 75 % úspěšností v testu z tzv. classroom English,4. předložením metodického portfolia.
Garant
Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.