Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá pedagogická praxe (KAA / SOUPP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / SOUPP - Souvislá pedagogická praxe, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Řízené reflektované samostatné vyučovací pokusy v předmětu anglický jazyk realizované na různých typech středních škol dle typu studenta:Student, který není zaměstnán ve školství, realizuje praxi na zvolené střední škole pod vedením vedoucího učitele praxe. Dle poznatků získaných v rámci předchozích průběžných praxí, konzultací s vedoucím učitelem praxe a metodikem a dle instrukcí zpracovaných v dokumentu Souvislá praxe - metodické a organizační pokyny zpracovává portfolio sestávající z minimálně 20 reflektovaných výstupů. Součástí portfolia je hodnocení praxe studenta vedoucím učitelem praxe.Student působící jako neaprobovaný vyučující angličtiny na SŠ realizuje praxi ve svých třídách. Dle poznatků získaných v rámci předchozích průběžných praxí, na základě vlastních zkušeností a konzultací s metodikem a dle instrukcí zpracovaných v dokumentu Souvislá praxe - metodické a organizační pokyny zpracovává portfolio sestávající z minimálně 20 reflektovaných výstupů. Vedení školy mu potvrzuje příslušný formulář.

Získané způsobilosti

Během praxe se student učí a upevňuje znalost základních dovedností sloužících k plánování, realizaci a hodnocení výuky: - formulovat výukové cíle (pro studenty) v oblasti kognitivní, afektivní a psychomotorické jako očekávané výstupy vzdělávání respektující naplňování klíčových kompetencí, - vybírat kmenové (základní) a rozvíjející učivo, provést jeho didaktickou analýzu; navrhovat smysluplnou integraci vybraných témat učiva, - formulovat učební úlohy pro studenty,- rozhodovat o výukových strategiích (výukové metody a organizační formy) podporujících aktivní učení studentů,- volit materiálně-didaktické prostředky,- rozhodovat o metodách a formách hodnocení studentů,- používat diagnostické metody umožňující poznávat individuální úroveň rozvoje studentů (vývojových zvláštností, vědomostí, dovedností, zájmů a potřeb); sociální aspekty školní třídy (struktura sociálních vztahů a psychosociální klima),- používat reflektivní nástroje umožňující vlastní hodnocení realizovaných profesních činností (spojených s plánováním a realizací výuky).

Literatura

UNDERWOOD, M. Effective class management. London: Longman, 1987. PETTY, J. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLNÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.

Požadavky

Realizace minimálně 20 reflektovaných samostatných výstupů, zpracování portfolia v elektronické podobě, konzultace (přímá či korespondenční) a závěrečný pohovor s oborovým didaktikem. Způsob realizace závisí na typu posluchače.

Garant

Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.